Zinvolle inzet collega’s Rabobank Graafschap

27 april 2018

Twee groepen collega’s van de Rabobank Graafschap hebben vrijdag de dertiende twee projecten voor Present Doetinchem opgepakt. De medewerkers van de Rabobank werden aan Present gekoppeld op de Meet & Match Markt van de Doetinchemse Uitdaging in het najaar van 2017. Een van de collega’s van de Rabobank wilde zich graag inzetten voor een maatschappelijk betrokken project. Present Doetinchem wilde hier natuurlijk graag in meedenken en heeft de collega’s gekoppeld aan twee mooie projecten.

Een van de teams heeft met een groep bewoners van de somatische afdeling van Den Ooiman heerlijk gewandeld.
Reactie van een collega: ‘Ik vond het super leuk om te doen. De mevrouw waar ik mee gelopen heb, was een leuke vlotte dame waarmee ik lekker kon kletsen. Wat me bijgebleven is, is dat deze mevrouw niet uit de buurt van Doetinchem komt en haar kinderen ver weg wonen Ze zit daarom ook vaak alleen zonder dat er bezoek komt. Ze heeft gelukkig veel foto’s van haar familie die ze kon bekijken. Was fijn om haar even mee naar buiten te nemen.’

Het andere team ging aan de slag bij een alleenstaande moeder met allerlei lichamelijke problemen. Ze wilde graag in haar voortuin hulp bij het verplaatsen van een deel van het grint, zodat er een plek kon worden gemaakt voor haar 45-km-auto. Ook in de achtertuin moest het een en ander gebeuren. De buurtcoach meldde deze hulpvraag bij Present, die vervolgens de groep collega’s koppelde aan deze hulpvrager. De collega’s gingen voortvarend en vol enthousiasme aan de slag. Het was een super geslaagde middag!

Reacties van de vrijwilligers: ‘Het was dankbaar werk. Het doet je beseffen hoe goed je het zelf hebt en met weinig middelen je iemand anders verder kan helpen. Je zou meer willen doen.’
En: ‘Ik vond het leuk om iemand in een korte tijd te kunnen helpen. Door dit samen met collega’s te doen, is het ook leuk om te zien wat voor andere kwaliteiten je collega’s hebben.’