Team en bestuur Present geven gezin ruimte

18 september 2020

Een deel van het team en bestuur van Present Achterhoek ging onlangs zelf vrijwillig aan de slag. Ze hielpen op een zaterdagmorgen een Achterhoeks gezin bij het opruimen van hun schuur. Door problemen is deze schuur in de afgelopen jaren gevuld met allerlei spullen die eigenlijk naar de stort moeten. Zelf zijn ze het overzicht kwijt en weten niet hoe ze moeten beginnen. Via een hulpverlener werd de vraag bij Present neergelegd. Present koppelde de vraag aan de groep en de vrijwilligers ruimden de spullen samen met het gezin op. “Er is zo’n last van mijn schouders nu”, liet de vader na afloop weten.

De vrijwilligers gingen voortvarend aan de slag bij het opruimen van de schuur. Een deel van de spullen konden ze meteen in een afvalcontainer voor het huis storten en de overige spullen werden in een paardentrailer naar het afvalpunt gebracht. Het gezin was hier erg mee geholpen, omdat ze zelf geen auto hebben.

Het resultaat? Een opgeruimde schuur, ruimte voor het gezin in schuur en hoofd om een frisse start te maken en hopelijk meer overzicht voor de toekomst. En de vrijwilligers vonden het leuk om elkaar op een andere manier te leren kennen en deze klus samen te doen. “Het was een pittige klus, maar fijn om te horen en te zien dat het gezin geholpen is met het werk dat is verzet”.