Verhalen

Misset Doet: ‘Fijn om samen met collega’s verschil te maken’

“Ik vond het fijn voor iemand persoonlijk een verschil te kunnen maken. De tuin was flink overgroeid en we zagen dat ons werk iets uitmaakte. Mevrouw was daar blij mee en dat gaf voldoening”, vertelt een medewerker van Misset. Op de jaarlijkse Misset-Doet! dag verruilden 35 collega’s een middag kantoor voor praktische projecten waarbij zij de handen uit de mouwen staken voor een ander.  Present Doetinchem en Bronckhorst organiseerden hiervoor zes projecten in Doetinchem, Gaanderen, Hengelo (Gld), Keijenborg en Bronkhorst. De middag werd tegen de avond afgesloten met een gezamenlijk diner.

‘Leuk om iets met collega’s te doen’

In Doetinchem en Gaanderen waren drie groepen vrijwilligers actief. Een groep hielp een oudere vrouw bij het opschonen van haar tuin. In de tuin stonden meerdere uit de kluiten gewassen struiken en er was veel onkruid. De groep snoeide de struiken terug en verwijderden onkruid. Ze werden hierbij geholpen door vaste Presentvrijwilliger Henry.

“Het was erg leuk om samen met collega’s iets te doen voor haar. Ik heb paralellen kunnen trekken met de situatie bij mijn moeder, die ook een grote tuin had en er niet aan toe kwam. Zeker als je alleen bent en niet terug kunt vallen op familie”, blikt een van hen terug.

‘Mooi dat deze plek er is’

Een andere groep ging aan de slag in een woonlocatie van IrisZorg. Ze sausden hier de lambrisering op twee verdiepingen. Een vrijwilliger: “Ik vond het een mooi project om aan bij te mogen dragen. Ik wist nog niks van deze organisatie af en vond het erg indrukwekkend om te zien. We hebben ook een aantal mensen gezien en gesproken die daar woonden. Mooi dat zo’n plek er is voor hen”. De medewerkers van IrisZorg waren op hun beurt blij met de praktische hulp van de vrijwilligers. “Het was een leuke club mensen met interesse voor onze doelgroep”.

De laatste groep vrijwilligers ging wandelen met bewoners van de woonzorglocatie Clematis in Gaanderen. Aansluitend organiseerden ze nog een bingo voor een aantal bewoners.

Doe mee!

Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je ook graag samen met je collega’s of andere groep iemand helpen bij een klus in huis of tuin en/of een moment van aandacht bieden? Meld je dan nu aan!