Verhalen

Presentprojecten als sponsoractie World Servants

Circa 25 vrijwilligers vanuit een kerk hielpen in februari meerdere inwoners in de regio. Present organiseerde in totaal zes projecten voor hen in Keijenborg, Toldijk, Steenderen, Doetinchem, Wehl en Gaanderen. “Fijn dat je mensen op deze manier kunt helpen. Het was wel duidelijk dat deze mevrouw de hulp van Present-vrijwilligers goed kon gebruiken. Haar woonkamer en slaapkamer zijn er goed door opgeknapt”, vertelde een van hen. De zes groepen werden aangevuld met flexvrijwilligers van Present.

Actie voor World Servants

De inzet van de vrijwilligers was in het kader van een actiedag voor World Servants. Vier van de vrijwilligers gaan deze zomer helpen bij een project in Rwanda en één bij een project in Sierra Leone. Om hiervoor geld in te zamelen, lieten ze zich sponsoren voor de Presentklussen door onder andere de diaconie van de protestantse gemeente Angerlo-Doesburg.

Een deel van de vrijwilligers deed meerdere projecten. Eén ’s ochtends en één ’s middags. Tussen de middag werd er een gezamenlijke lunch georganiseerd bij woonzorgcentrum Oldershove in Wehl.

In Doetinchem hielpen de vrijwilligers een alleenstaande vrouw ’s ochtends bij het sausen van haar woon- en slaapkamer. Ze was net verhuisd en heeft geen netwerk die haar kan helpen en geen geld om een professional in te huren. Haar begeleider van Zozijn nam contact op met Present. Een andere groep ging wandelen en deed spelletjes met bewoners van Clematis in Gaanderen. De laatste groep bakte koekjes samen met bewoners van woongroep De Heikant van Oldershove in Wehl.

Doe mee!

Ben jij nieuwsgierig geworden en wil je ook graag een leuke ontmoeting met kwetsbare medemensen, waarbij je hen helpt bij een klus in huis of tuin en/of een moment van aandacht biedt? Meld je dan nu aan en wij zoeken een passende klus.