Acties

Actie Zomertas

Vakantie…een heerlijke periode van genieten en ontspannen toch?! Voor sommige gezinnen die te maken hebben met armoede of erg krap zitten in financiële middelen is deze periode ook een uitdaging.  Want als gezinnen om je heen op vakantie gaan en je kan met jouw kinderen niet weg, hoe doe je dat dan?

Met deze actie willen we juist die gezinnen even verwennen. Geven van onze overvloed, zodat anderen ook dat gevoel van plezier mogen beleven.

WAT IS ACTIE ZOMERTAS?

Je meldt je aan (samen met anderen) om een zomertas samen te stellen. Deze tas vul jij of  vullen jullie met allerlei items waarmee een gezin plezier kan beleven. Denk bijvoorbeeld aan buitenspeelgoed, spelletjes of binnenspeelgoed. Maar ook kan een gezin heel blij worden gemaakt met vouchers of bonnen voor een uitje (zwembad, speeltuin, pretpark) of wat lekkers (ijsje halen, pannenkoek…). Je mag hierin dus aangeven wat je graag zou willen geven. Richtlijn voor de waarde van een tas is minimaal rond de 75 euro.

VOOR WIE?

De gezinnen voor wie de zomertas bedoeld is, worden aangemeld via hulpverlening of betrokkenen. Daardoor weten we dus ook dat het op een plek terecht komt waar daadwerkelijk behoefte is aan net dat beetje extra.

WANNEER?

Je kan je uiterlijk tot 15 mei aanmelden als samensteller. Daarna gaan wij bezig met de matching en dat willen we zorgvuldig doen. Vervolgens krijgen jullie als samensteller uiterlijk 1 juli alle gegevens van het gezin waaraan jij bent gekoppeld.

AANMELDEN VOOR SAMENSTELLERS

Via de aanmeldbutton hieronder kan jij je aanmelden als je graag een gezin blij wilt maken met een goed gevulde tas, waarmee de zomer ook voor hen een beetje meer kleur krijgt.

AANMELDEN VOOR HULPVERLENERS – HET GEZIN

Via de aanmeldbutton hieronder kan jij als hulpverlener een gezin aanmelden die jij een zomertas gunt.  Als hulpverlener is het belangrijk dat jij je verplaatst in de vrijwilliger die een tas gaat samenstellen. Is het gezin dat jij aanmeldt ‘geschikt’ voor deze actie, begrijpen ze dat het gaat om vrijwilligers en kan jij als hulpverlener zo concreet mogelijk aangeven waar het gezin blij van wordt. Als deze informatie zorgvuldig en compleet wordt aangeleverd, kan er een mooie match worden gemaakt. Het aanmelden kan tot uiterlijk 20 mei 2024.

Via de button hieronder kan je het gezin aanmelden