Kerstengelactie 2020

Wat leven we in een moeilijke periode. Juist mensen die het al lastig hadden, krijgen er nog veel bovenop. Daarom organiseren we dit jaar weer actie Kerstengel. Want engelen zijn nu extra hard nodig! Even wat doorbreken van het eenzame gevoel, even wat aandacht, even net even dat uitreiken naar elkaar op een manier die in deze periode wel kan. DUS: in de decembermaand kun jij als Kerstengel op pad om om te zien naar een stads- of dorpsgenoot die om welke reden dan ook een lichtpuntje kan gebruiken. Zo willen we samen licht verspreiden in donkere tijden.

Wat doet een kerstengel?

De kerstengel laat gedurende de Decembermaand iets van zich horen. Het is de bedoeling dat je als kerstengel iemand bemoedigt, een kerstpakket, lekkers of een bloemetje brengt. Wat je maar bedenkt. Het project gaat om het gebaar, niet om de hoeveelheid en zeker niet om geld. Iedereen jong en oud, groot of klein, kan zich aanmelden als kerstengel. Om het nog laagdrempeliger te laten zijn, is er ook een optie om kaartjes te sturen dit jaar. Er zijn veel eenzame (ouderen) die erg blij worden van een kaartje. Bijvoorbeeld de hele maand december elke week een kaartje opsturen naar iemand! Ook daar kan iemand erg mee geholpen zijn. Gewoon engelachtig!

Aanmelden kan tot 22 november 2020.
Uiterlijk 4 december hoor je van ons aan welke persoon/gezin je bent gekoppeld als engel.

OPTIES:

• Brengen van een kerstpakket(je), iets lekkers / iets leuks / bloemetje
  • Opsturen van een kaartje (of meerdere kaartjes in de decembermaand)
Meld je hier aan als Kerstengel

Voor wie kan je engel zijn?

Als Kerstengel wordt je verbonden aan één iemand die om goede redenen op dat moment jouw bemoediging goed kan gebruiken. Het merendeel van de ontvangers worden aangemeld door hulpverleners. Juist in deze extra moeilijke periode door het coronavirus, is deze actie zo nodig!
Denk aan ouderen, alleenstaanden, jongeren, maar ook kinderen, ziek en gezond. De buurman of buurvrouw waar je nooit bezoek ziet. Een mevrouw die vaak alleen is, een jonge moeder die alleen voor het runnen van haar gezin staat, een weduwnaar die het eenzaam vindt na het overlijden van zijn vrouw, een jonge man die herstellende is van een burn-out, een vluchteling, een dakloze en ga zo maar door.

Doorbreek eenzaamheid

Kun of wil je geen kerstengel zijn, maar wil je deze actie wél steunen? Help ons dan met een donatie. Van harte aanbevolen!

Steun dit project

Het Kerstengelenproject is een actie van Stichting Present Dordrecht-Papendrecht. Present Dordrecht-Papendrecht is een ANBI stichting en jouw gift is aftrekbaar bij de belasting.

Privacy

Vanwege de privacywetgeving mogen we slechts onder voorwaarden persoonsgegevens vastleggen. Op de hierboven beschreven manier handelen we zorgvuldig en conform de wet en kunnen we toch het verrassingseffect voor begunstigden zoveel mogelijk behouden.