Acties

Sociale Dienst Doet Dagen

In de week van 3 oktober vonden de SDD DOET DAGEN plaats.

Vanuit de Sociale Dienst Drechtsteden draaiden 100 medewerkers mee op verschillende zorglocaties en sociale projecten!

Een van die projecten is de Speelgoedbank Drechtsteden. Verdeeld over twee dagen, kwamen 16 medewerkers deze mooie plek ondersteunen. Bianca Pipping onthaalde, samen met een groep vaste vrijwilligers, hen met een lekkere bak koffie en thee. Na een enthousiasmerend verhaal werden de mouwen opgestroopt. Er werd schoongemaakt, ingericht, ingepakt, verhuisd.

Een fantastische plek met weerwaarde voor Dordt. Je kunt er speelgoed of materiaal voor een teambuilding huren, lekker duurzaam. Je kunt er tweedehands speelgoed kopen. Ook is het een belangrijke plek voor veel vrijwilligers!

Een geslaagd project! Bedankt dat we bij jullie te gast mochten zijn deze tweedaagse!

Ook op 5 oktober gingen medewerkers van de Sociale Dienst er weer op uit.

Bij Zorgboerderij de Zuidpunt werden pompoenen geplukt! Deze worden o.a. gebruikt voor groentepakketten. Bij zorgcentrum de Merwelanden werden rolstoelen gesopt. De bezoekers van het Odensehuis Papendrecht hadden en gezellige spelletjesmiddag. Bij de Kledingbank Zwijndrecht werd de kleding gesorteerd. Kleding krijgt hiermee een tweede kans! Ook Waardeburgh zorgcentrum, Gemiva-SVG, Speelgoedbank, PZC Dordrecht, Wereldwijzen Ateliers, Diaconaal Aandachtscentrum en Geef het Dordt waren locaties waar de medewerkers hun inzet gaven.

We kijken terug op twee mooie dagen! Dank aan alle organisaties die ons gastvrij onthaalt hebben. En een applaus voor alle medewerkers van Sociale Dienst Drechtsteden voor al hun enthousiaste inzet 🙌🙌!