Present Paasactie 2017

Graag vragen wij even aandacht voor onze Paasactie.

Dit jaar is dat voor de Vrouwenopvang in Dordrecht. In deze opvang worden per jaar zo’n 50 tot 60 vrouwen (met kinderen) opgevangen omdat het thuis niet meer veilig is. Vrouwen en kinderen die te maken hebben met geweld of misbruik in hun thuissituatie.

Wat is het plan?

De opvang verhuurt basaal gemeubileerde appartementjes aan deze gezinnen ommaximaal 6 maanden in te verblijven, tot er weer een veilige plek is om te wonen. Gezinnen arriveren vaak met alleen wat kleding en een snel bij elkaar geraapte boodschappentas met spullen. De simpelste dingen ontbreken dus vaak de eerste paar dagen.  Denk aan een kopje thee, een tandenborstel of shampoo. In overleg met de vrouwenopvang hebben we een ‘startpakketje’ samengesteld. Door middel van zo’n pakketje willen we deze vrouwen en kinderen laten weten dat er aan hen gedacht wordt. Ons doel is: voor elk gezin een startpakket. Helpt u mee?

Wat kunt u doen?

U kunt kiezen uit twee startpakketten. Een pakket kost ongeveer 10 tot 15 euro. Ook de gezinnen die nu in de opvang verblijven willen we iets aanbieden, namelijk een paasontbijt-pakketje. Dit is pakket nummer drie.

Ga naar het aanmeldformulier. Kies uw pakket en vul de gegevens in. In de week voor Pasen kunt u het pakket afleveren. Omdat de locatie niet openbaar gemaakt mag worden zullen wij de pakketten op Goede Vrijdag bij de opvang afleveren.

Van harte uitgenodigd om aan deze actie mee te doen, alleen of met elkaar.

Stichting Present Dordrecht-Papendrecht

Annemarie Borst