Zomertas 2021 – Info en Aanmelden Hulpverleners

Beste hulpverlener,

Dit jaar organiseren we als Present de actie Zomertas. Groepen stellen een tas (op maat) samen voor een gezin dat jij begeleidt.
We doen dit voor gezinnen die leven op de armoedegrens en komende zomer niet op vakantie kunnen. Door een zomertas wordt de zomer net een stukje zonniger!

Is een zomertas iets voor een gezin dat jij begeleidt? Lees dan hieronder verder hoe het werkt en hoe je jouw cliënten aan kunt melden. We streven ernaar dit jaar 25 gezinnen blij te maken.

De zomertas
De tas wordt samengesteld door groepen uit Dordrecht en heeft een waarde tussen de € 25,- en € 50,-.

De inhoud? Bijvoorbeeld bonnen voor ijsjes, het zwembad, de bioscoop, zomerspeelgoed, leuke tijdschriften etc. (uitjes bonnen natuurlijk met inachtneming en afwachten van richtlijnen RIVM). Met de samenstellers van de groep spreek je af waar zij de tas brengen: bij de ontvangers thuis of bij jou als hulpverlener. Dit is namelijk afhankelijk van de wensen van de groep en de wensen van het ontvangende gezin. Tussen 28 juni en 16 juli 2021 wordt de zomertas bezorgd door de samensteller.

Wat vraagt het van jou als hulpverlener?
Je cliënt aanmelden kan via onderstaand formulier. Doe dit in overleg met je cliënt en vertel hem/haar dat wij de informatie met de samenstellers delen (AVG). We vragen je om het aanmeldformulier zo uitgebreid mogelijk in te vullen met de gegevens van de kinderen (jongen/meisje en leeftijd) en tips mee te geven aan de groep waar ze aan kunnen denken (weet je bijvoorbeeld wat de moeder of vader voor hobby’s heeft? Of wat de kinderen graag doen aan spelletjes?) Hoe meer details hoe beter, dan kan het ook echt een tas op maat worden!

Concreet

• Aanmelden van een gezin door jou als hulpverlener kan tot uiterlijk 28 mei 2021 (of wanneer het totaal aantal is bereikt).
  • Alleen gezinnen in Dordrecht komen in aanmerking voor deze actie. Binnen dat gezin is tenminste 1 kind onder de 12 jaar.
  • NB: hou er rekening mee dat er mogelijk teveel opgaven zijn en dat we niet elk aangemeld gezin blij kunnen maken. Beloof jouw cliënten dus niets tot je van ons hoort dat het doorgaat.
  • Voor 15 juni laten we je weten welke gezinnen een tas gaan ontvangen.
  • Na 15 juni gaan de samenstellers aan de slag en daarna nemen ze contact met jou op over het bezorgen van de tas. Met de gevers spreek je af waar zij de tas overhandigen: bij je cliënt thuis of elders. Dit is namelijk afhankelijk van jullie wensen en de wensen van het ontvangende gezin.

Goed contact met jou is belangrijk
Ten overvloede: goed contact tussen jou en de vrijwillige samenstellers is van belang voor het slagen van deze actie. De vrijwilligers stellen hun privétijd en eigen geld beschikbaar voor jouw cliënt. Ook het contact tussen jouw cliënt en de samenstellers (bij het langsbrengen) is echt een meerwaarde. Voor jouw cliënt kan het namelijk positief zijn te ervaren dat er mensen zijn die zomaar iets geven en voor de vrijwilligers kan het goed zijn om te ervaren wat er in Dordrecht speelt aan armoede etc. Hierdoor kijken ze mogelijk met andere ogen naar hun omgeving en worden ze gestimuleerd om zich (meer) in te zetten voor mensen die hiermee geholpen zijn.

Let op : na het invullen van onderstaand formulier komt hier nog een bericht te staan! Deze informatie krijg je ook in je email.

Aanmeldformulier Zomertas 2021 - Voor Hulpverleners

Stap 1 van 3