Burendag anders!

27-09-2017

Zaterdag 23 september was het Burendag overal in het land. In veel straten en wijken werden er gezellige activiteiten georganiseerd. Baptistengemeente Op Doortocht pakte het anders aan. Net als voorgaande jaren zijn zij hun buurt ingetrokken met hark en schoffel, behangspullen en boormachines om her en der klussen te doen bij kwetsbare buren.
Zo werd in een tuin van een alleenstaande oudere vrouw veel onkruid gewied en een plekje gemaakt voor de kliko’s. Een gezellige ontmoeting was er met de vrijwilligers. Mevrouw was blij met de hulp en ziet het weer zitten om voortaan zelf met de tuin aan de slag te gaan.
Op een andere plek in de buurt werd een mevrouw geholpen met het behangen van de woonkamer. Al eerder in de week was het behang verwijderd, schoongemaakt en het plafond gesausd. De vrijwilligers waren de hele dag in touw, maar het resultaat mag er zijn. Wat is deze woning opgeknapt!
Naast de vele praktische klussen werd ook gezelligheid gebracht bij mensen die wat extra aandacht kunnen gebruiken. In een woonvorm waar mensen wonen met een psychiatrische achtergrond werden de vrijwilligers ontvangen met koffie en een zelfgebakken cake. Met een aantal bewoners werden koekjes gebakken, anderen gingen een wandeling maken en samen met bewoners is er wat schoongemaakt in huis. Mooi om elkaar op deze manier te ontmoeten!
Ter afsluiting van de dag was er in de avond een barbecue voor leden van Op Doortocht en alle buurtbewoners. Genietend van de avondzon, met een djembé band op de achtergrond en verwend wordend met lekker eten kwam een bonte verzameling mensen bij elkaar. Mooie ontmoetingen na een drukke en gezellige dag werken!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com