Perfecte samenwerking

21-12-2017

We zijn als Present Ede trots op onze flexers, onze vaste klussers!

Dit zijn individuele vrijwilligers die zich bij ons hebben gemeld, omdat ze graag hun tijd willen inzetten voor iemand die praktische hulp nodig heeft. Elke vrijwilliger geeft aan wat hij of zij leuk vindt om te doen en op basis daarvan stellen we groepjes samen.

Samen doen ze op een dagdeel een klus bij iemand thuis die kwetsbaar is en geen netwerk of financiën heeft om hulp te kunnen regelen. Leuk om samen te werken en altijd weer geweldig te zien wat je in korte tijd met een groep kunt bereiken! Dit jaar zijn rond de 30 flexgroepen aan de gang geweest met schilderen, behangen, schoonmaken, laminaat leggen, verhuizen, klusjes in huis doen en tuinen opknappen.

Afgelopen week was een flexgroep bezig met het schilderen van houtwerk in een huis van een alleenstaande moeder die kampt met de gevolgen van verslavingsproblematiek. In samenwerking met de professionele hulpverlening wordt het huis opgeknapt zodat er weer een prettige leefomgeving wordt gecreëerd voor moeder en kinderen. Mooi dat iemand zover komt om hulp toe te staan!

Als Present zijn we weer onder de indruk van de inzet van deze vaste vrijwilligers. Een hoop stof werd weer gehapt, maar wat een voldoening om de ochtend te kunnen afsluiten met mooi glad geverfde deuren! Met als resultaat een super blije bewoner en een tevreden begeleider van Present: “De samenwerking was perfect!”.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com