Een druk weekend met Present Ede

31-05-2021

Het mooie weer van het afgelopen weekend riep verschillende vrijwilligers op om de handen uit de mouwen te steken. Twee vrijwilligers hebben bij verzorgingstehuis Machtella in Bennekom plantjes gepoot rondom het tehuis. De tuin wordt zo stap voor stap aangepakt, met behulp van Ede-Doet bonnen, en donaties van lokale ondernemers. Vorige week kregen zij een donatie van 6 dozen met mooie plantjes; wat een verassing! Maar die moesten natuurlijk wel in de grond gezet worden. De vrijwilligers zijn hard aan de slag geweest. Zo krijgen de bewoners steeds meer uitzicht op een mooie, fleurige bloementuin! Zie de foto’s om een beeld te krijgen van hoe de vrijwilligers aan de slag zijn geweest!

Een grote voorjaarsopruiming is soms nodig. Even bekijken wat je allemaal nog wel nodig hebt en wat weg kan. Drie vrijwilligers zijn dit weekend met de Present-bus twee keer naar de stort gereden om oude spullen weg te brengen. Wat ruimt dat je huis op zeg!

Tenslotte is dit weekend ook een klus afgerond waar we al een tijdje mee bezig waren. We hebben een alleenstaande moeder van Somalische afkomst, geholpen met het leggen van een nieuwe laminaatvloer in haar huis. De hele begane grond is aangepakt. Een maand geleden is hier een begin mee gemaakt en afgelopen weekend is de laatste hand gelegd aan de vloer in de hal. Wat was mevrouw blij  met haar nieuwe vloer en dankbaar voor de hulp die ze hierbij gekregen had!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com