Een zinvolle projectdag!

11-04-2022

Afgelopen zaterdag hebben twee groepen vrijwilligers, twee klussen gedaan.

De eerste groep heeft een schutting gerepareerd. Door een storm in februari was de schutting los komen te staan. Mevrouw had zelf de schutting vastgezet met touwtjes en een waslijndraad die de schutting overeind moesten houden. Aangezien de schutting naast een steegje stond, was dit gevaarlijk. Mevrouw is alleenstaand en kon de schutting niet zelf repareren. De vrijwilligers hebben de schuttingdelen losgemaakt, langere palen geplaatst en in beton gegoten. Daarna zijn de schuttingdelen weer teruggeplaatst. Zo staat de schutting een stuk steviger en kan die wel tegen een stootje. Door de hagel- en regenbuien die tijdens de ochtend vielen moesten de vrijwilligers hun werkzaamheden af en toe even onderbreken om te kunnen schuilen. Gelukkig is het project toch af gekomen. Omdat mevrouw zich er voor schaamde dat ze de vrijwilligers alleen maar koffie of thee kon aanbieden, kwam de hulpverlener aan het eind van de klus nog langs met zelfgemaakte baklava. Een goede en lekkere afsluiting van de dag!

De tweede groep heeft opgeruimd bij een mevrouw. Zij had jarenlang in een woning gewoond die vol stond met spullen die door gezinsleden verzameld waren in de loop der jaren. In de afgelopen jaren was er veel veranderd en kwamen er meer mogelijkheden om hulp van buitenaf toe te laten. Hierdoor kon de woning eindelijk opgeruimd en opgeknapt worden. Bij het opruimen van de woning staat mevrouw er grotendeels alleen voor. Gelukkig heeft ze al wel veel hulp gekregen van de buren. Maar om de zolder op te kunnen ruimen, deze was alleen te bereiken via een vlizo trap, was de hulp van vrijwilligers hard nodig! 3 vrijwilligers hebben hard gewerkt en een bus vol spullen afgevoerd. Toch bleek dat de zolder voller stond dan verwacht, waardoor de klus niet helemaal is afgekomen. Maar om mevrouw verder op weg te helpen naar een opgeruimde en opgeknapte woning, komen we graag nog eens terug!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com