15 jaar Present in Ede – Gerke en Inge vertellen

20 februari 2024

15 jaar Present in Ede. Gedurende 2024 maken we graag iets zichtbaar van de impact die de inzet van vrijwilligers heeft gehad in de afgelopen 15 jaar. En wie kunnen daar beter iets over zeggen dan mensen die zelf de hulp van vrijwilligers hebben ontvangen? We zijn daarom op bezoek geweest bij Gerke en Inge. Zij ontvingen in 2018 hulp rondom hun verhuizing. Hoe hebben zij deze hulp ervaren?

Hoe hoorden jullie van Present Ede, en wat maakte dat jullie contact zochten met Present Ede?
We moesten snel verhuizen en hadden daarbij de hulp hard nodig. We hebben zelf weinig contacten die ons daarbij konden helpen. Via de gemeente hoorden wij van Present. Het eerste contact zoeken vond ik erg eng, omdat ik niet wist wat ik moest vragen of wat ik kon verwachten. Toen ik iemand aan de lijn kreeg merkte ik gelijk dat het contact heel fijn en laagdrempelig was. Nu heb ik zelfs nog af en toe contact met die persoon!

Bij welke werkzaamheden hebben vrijwilligers jullie geholpen?
Er zijn twee groepen vrijwilligers geweest. Alle wanden van de woonkamer zijn geschilderd, de keuken is geschilderd, de vloerbedekking in het oude huis is eruit gehaald en naar de berging gebracht en er is geholpen met verhuizen.

Hoe vonden jullie dat?
Het is heel erg fijn dat er vrijwilligers zijn die je met zoveel enthousiasme en plezier willen helpen, juist omdat we zelf weinig contacten hebben. Wat ook heel fijn is aan Present is dat zij contact hebben met andere bedrijven, zodat we bijvoorbeeld een verhuiswagen konden regelen. Ze gaven ons mogelijkheden, handige tips en goed advies in de dingen waar we zelf in vastliepen. Dat was voor ons de leidraad door de verhuizing heen.

We zijn heel dankbaar voor wat Present voor ons heeft gedaan en betekend. Het is fijn dat zij op zoveel fronten hulp bieden. Stichting Present heeft voor ons het verschil gemaakt tussen wel en niet verhuizen.

Als je Stichting Present met een paar woorden zou omschrijven, hoe zou je dat doen?
Present maakt voor ons het verschil. Bij ons was dat het verschil tussen wel of niet verhuizen. Dankzij Present kon dat wel! Je hoeft niet eenzaam te zijn als je van een stichting zoals Present afweet!