Adventsactie 2021: Mooie ontmoetingen!

25-01-2022

In de vier weken voor kerst organiseerde Present Ede de Adventsactie. Een mooie, laagdrempelige actie waarbij vrijwilligers in contact worden gebracht met Edenaren die juist in de feestmaand extra geconfronteerd worden met eenzaamheid. Een actie die door de aangescherpte coronamaatregelen in het najaar alleen maar actueler werd!

Professionele hulpverleners hadden verschillende redenen  om mensen aan te melden voor deze actie. Zo zijn er mensen aangemeld die een moeilijk jaar achter de rug hadden, het extraatje werd hen van harte gegund . Anderen werden aangemeld omdat ze op zagen tegen de kerstdagen nadat ze een geliefde verloren hadden, of de feestdagen vaak alleen doorbrengen.

Present Ede koppelde deze mensen aan vrijwilligers. Zodra dat gebeurd was gingen de vrijwilligers aan de slag door in de vier weken voor kerst, 1x per week iets te doen voor degene waaraan zij gekoppeld waren. Kaartjes werden verstuurd, verrassingspakketjes bezorgd en na verloop van tijd ontstond er een band en werd er gezamenlijk een kopje koffie of thee gedronken. Het zorgde voor mooie ontmoetingen! Juist voor mensen met weinig sociale contacten was het bijzonder om te merken dat vrijwilligers de moeite namen om vier keer langs te komen en oprechte interesse te tonen.

Voor vrijwilligers was het waardevol om te merken dat iets kleins zoveel betekenis kan krijgen: Bijzonder dat je met een klein en simpel gebaar iemand zo kan verrassen, blij en dankbaar kan maken!

Een mooie actie voor ontvangers én vrijwilligers!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com