Adventsactie 2021

18-10-2021

Update 18 november: Door een aantal extra aanmeldingen verlengen we de inschrijvingsperiode van deze actie. De eerder vermelde datum van 14 november is komen te vervallen.

Beste vrijwilliger,

Wat leuk dat je interesse hebt in onze adventsactie. Voor wie kan jij een lichtpuntje zijn? Onderaan deze pagina kunt u zich aanmelden via het aanmeldformulier. Lees eerst onderstaande informatie goed door.

Voor wie is deze actie? Informatie over de doelgroep

Met deze actie hebben wij mensen op het oog die in de decembermaand extra geconfronteerd worden met eenzaamheid. Denk aan ouderen, alleenstaanden of oudere echtparen. Present werkt in alle gevallen samen met hulpverleners die in kunnen schatten wie wel een lichtpuntje kan gebruiken.

Wat doet een lichtpuntje?

Jij kunt een lichtpuntje zijn voor iemand anders door diegene in de 4 adventsweken te verrassen met een kleinigheidje:

• Attenties zijn een manier om iemand te laten merken dat er aan hen gedacht wordt. Het gaat dus niet om grote of waardevolle cadeaus.
  • We communiceren met de hulpverleners dat er in iedere adventsweek, dus 4 keer, een attentie bezorgd wordt.
  • We vragen hulpverleners iets te vertellen over de ontvanger zodat u zich daarop kunt aanpassen.
  • Concrete voorbeelden van geschikte attenties zijn: Een kaartje, een plantje, een klein kerststukje, een klein verrassingspakketje, zelfgebakken cake etc.
  • Probeer de attenties af te wisselen (niet iedere week hetzelfde).

Tijdspad

• Aanmelden kan nog enkele dagen.
  • Wij koppelen je aan een ontvanger
  • Uiterlijk 23 november informeren wij je aan wie je gekoppeld bent om een lichtpuntje te zijn. Je ontvangt dan de gegevens van de ontvanger en de betrokken hulpverlener.
  • Om hulpverleners de tijd te geven hun cliënt te informeren vragen wij u niet eerder dan vrijdag 26 november contact op te nemen met de persoon waaraan u gekoppeld bent.
  • Indien gewenst kunt vooraf contact opnemen met de ontvanger. Maar dit hoeft niet.
  • Lichtpuntjes bezorg je 1 keer per week in de 4 adventsweken, de eerste dag is zondag 28 november.

Belangrijk: Met de adventsactie beogen we een kleinschalige actie te organiseren. We richtten ons op 15 matches tussen vrijwilligers en ontvanger. Het kan zijn dat we de inschrijving eerder sluiten als er voldoende aanmeldingen zijn.

Persoonlijk contact

Wij geloven dat persoonlijk contact het meest waardevolle deel is van deze actie. Voor ontvangers kan het een enorme verrassing zijn om te zien dat mensen de tijd en moeite nemen om iets voor hen te maken en dit persoonlijk te bezorgen. Vaak vinden ze het heel bijzonder dat iemand dit zomaar doet, dat iemand de tijd neemt om langs te gaan en dat ze met respect behandeld worden. Voor u is het mooi om te zien voor wie u een lichtpuntje bent.

Het is geen onderdeel van de actie dat u als lichtpuntje bij mensen binnen komt/op bezoek gaat. We willen hierbij het initiatief laten bij de ontvanger. Als hij/zij het fijn vindt als u binnen komt, of u uitnodigt om samen koffie of thee te drinken mag dat natuurlijk wel.

Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op via info@presentede.nl of 06-22059256

Aanmeldformulier

Adventsactie 2021

• Bij de samenstelling proberen we rekening te houden met uw voorkeur, dit lukt helaas niet altijd.
  • In welke samenstelling doet u mee aan deze actie?
  • Let op! U krijgt een kopie van uw aanmelding in uw mailbox. Als u geen mail ontvangt is er iets niet goed gegaan bij de aanmelding! Geen mail ontvangen? Controleer uw spambox, of mail naar info@presentede.nl.
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com