Anti-verveel-pakketten

15-04-2020

Sommige kinderen zijn heel creatief en vinden altijd wel iets te doen, terwijl andere kinderen de structuur van school en het ontmoeten van leeftijdgenootjes juist extra missen. Voor kinderen uit gezinnen die minder te besteden hebben of kinderen van het AZC kan deze tijd extra lastig zijn door te komen. Zij kunnen wel wat extra’s gebruiken.
Zo zijn er op het AZC geen activiteiten meer en zijn alle gezamenlijke ruimtes dicht. Er is weinig om de kinderen te vermaken. Ook gezinnen die minder te besteden hebben, kunnen wel wat steun gebruiken deze lente. Daar willen we iets aan doen. Het liefst zouden we een spelletjesmiddag organiseren waar iedereen samen kan spelen… helaas dat kan nu niet. Door een pakket te maken kunnen deze kinderen door jou tóch (samen)spelen.

Via Present kun jij – bijvoorbeeld met je gezin, vrienden of kring – een pakket samenstellen.

Ook kun jij – als hulpverlener – een gezin bij ons aanmelden om een pakket te ontvangen.

Hoe en wanneer?

Bij pakketten voor kinderen uit gezinnen uit Ede, krijg je van de hulpverlener de naam, leeftijd en interesses door. Je mag dit pakket zélf (en op het door jou met de hulpverlener afgesproken moment) afgeven bij de voordeur van het gezin (denk aan het houden van afstand 🙂 ).

Bij pakketten voor kinderen uit het AZC krijgen wij de leeftijd door en of het een jongen of meisje is. Deze pakketten geef je af bij een medewerker van Present op een afgesproken moment (eind april) en dan brengen wij ze namens jou naar het AZC!

In het pakket stop je spulletjes ter waarde van ongeveer 10 tot 25 euro. Het hoeven geen nieuwe spulletjes te zijn, je kan natuurlijk wat eigen speelgoed cadeau doen. Denk aan een spelletje, springtouw, voetbal, volleybal, verf, kleurpotloden, kleurboek, puzzelboekje, stripboek, prentenboek, kinderboek, etc. Tweedehands knuffels kunnen helaas niet gegeven worden. Leidraad voor de grootte van het pakket is ongeveer een grote schoenendoos.

Wil jij je aanmelden voor het samenstellen van een anti-verveel-pakket óf wil jij een gezin aanmelden om een pakket te ontvangen? Klik dan hieronder!

Ik wil een pakket samenstellen Ik wil een gezin aanmelden om een pakket te ontvangen
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com