Present corona proof!

16-06-2020

De inzet van vrijwilligers via Present was, is en blijft een belangrijk in de samenleving en dat is ook weer de afgelopen periode gebleken. Het RIVM heeft stichting Present verzekerd dat de regel ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ niet geldt voor het werk van onze vrijwilligers. Wat Present vrijwilligers doen is van groot maatschappelijk belang voor de kwetsbare groepen die extra getroffen worden door de corona-maatregelen.

Inmiddels zijn de maatregelen wat versoepeld en kan er weer meer, dus ook weer projecten door groepen. In dit nieuwsbericht willen we daarover wat meer vertellen, namelijk hoe wij veilig en ‘corona-proof’ onze projecten willen gaan vorm geven. Uiteraard hanteren we alle RIVM regels zorgvuldig en bereiden we de projecten grondig voor, zodat de afspraken helder zijn voor hulpverlener, hulpvrager én vrijwilliger.

Praktische projecten

De nadruk zal bij de praktische projecten de komende tijd liggen op tuinklussen of projecten in huizen die leeg zijn. Ook begrenzen we de projecten in tijd (niet langer dan een dagdeel) zodat het niet nodig is om gebruik te maken van het toilet.

Sociale projecten

Ook sociale projecten zijn mogelijk in deze tijd: zeker buiten kunnen er activiteiten worden gedaan. Denk aan muziek maken, toneel opvoeren of een leuke bewegingsactiviteit doen bij een verpleeghuis of bij andere zorginstellingen. Misschien heb je zelf ook een goed idee: welkom!

We praten graag met je door hoe we een Present project voor jou zo in kunnen richten dat je je op je gemak voelt!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com