Present corona proof!

16-06-2020

De afgelopen maanden stonden in het teken van onze ‘Present, nabij in nood’ projecten, waarbij vele vrijwilligers zich hebben ingezet voor een ander in Ede. Prachtig hoe er naar elkaar werd omgezien en een tijd vol van mooie acties, waaronder pakkettenacties, activiteiten (buiten) bij verpleeghuizen en meer!

De inzet van vrijwilligers via Present was, is en blijft een belangrijk in de samenleving en dat is ook weer de afgelopen periode gebleken. Het RIVM heeft stichting Present verzekerd dat de regel ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ niet geldt voor het werk van onze vrijwilligers. Wat Present vrijwilligers doen is van groot maatschappelijk belang voor de kwetsbare groepen die extra getroffen worden door de corona-maatregelen.

Inmiddels zijn de maatregelen wat versoepeld en kan er weer meer, dus ook weer projecten door groepen. In dit nieuwsbericht willen we daarover wat meer vertellen, namelijk hoe wij veilig en ‘corona-proof’ onze projecten willen gaan vorm geven. Uiteraard hanteren we alle RIVM regels zorgvuldig en bereiden we de projecten grondig voor, zodat de afspraken helder zijn voor hulpverlener, hulpvrager én vrijwilliger.

Praktische projecten

De nadruk zal bij de praktische projecten de komende tijd liggen op tuinklussen of projecten in huizen die leeg zijn. Ook begrenzen we de projecten in tijd (niet langer dan een dagdeel) zodat het niet nodig is om gebruik te maken van het toilet.
De aanwijzingen op de afbeelding bij dit bericht (onderaan) zijn onderdeel van een ‘paspoort’ die elke vrijwilliger krijgt bij het doen van een Present project. Dit paspoort is onderdeel van een prachtig corona pakket wat elke vrijwilliger krijgt met handschoenen, mondkapje etc.

Sociale projecten

Ook sociale projecten zijn mogelijk in deze tijd: zeker buiten kunnen er activiteiten worden gedaan. Denk aan muziek maken, toneel opvoeren of een leuke bewegingsactiviteit doen bij een verpleeghuis of bij andere zorginstellingen, of bijvoorbeeld aan een activiteit bij één van de twee AZC’s om taalles te geven, of bijvoorbeeld sport- of knutselactiviteiten te doen. Misschien heb je zelf ook een goed idee: welkom!

We praten graag met je door hoe we een Present project voor jou zo in kunnen richten dat je je op je gemak voelt!

Houd verder ook onze social media in de gaten: er komt ook een mooi (intercultureel gericht) nieuw project aan!

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com