Present: nabij in nood!

18-03-2020

Dag,

Een heel ander nieuwsbericht dan je van ons gewend bent.

In verband met het coronavirus hebben wij tot onze grote spijt moeten besluiten om al onze vrijwilligersprojecten in ieder geval tot en met 6 april 2020 te annuleren. Wij als Present Ede volgen vanzelfsprekend de richtlijnen van het RIVM en het kabinet op. Omdat we veel vrijwilligers in beweging zetten en met kwetsbare mensen in contact zijn, moeten we hierin onze verantwoordelijkheid nemen.

Die verantwoordelijkheid willen we ook nemen door ons aan te sluiten bij de coalitie Niet Alleen met ons project: Present, nabij in nood.

Met dit project willen wij mensen die willen helpen graag koppelen aan mensen die de hulp goed kunnen gebruiken. Hierbij zetten wij onze relaties met maatschappelijke organisaties (en dus hulpverleners) in.

Van hulpverleners ontvangen wij de komende tijd namen, adressen en de hulpvraag van de kwetsbare Edenaren die het de komende tijd nog lastiger krijgen dan ze al hadden (ouderen, mensen met slechte gezondheid, mensen met een verstandelijke beperking die nu niet meer naar de dagbesteding gaan en zich thuis zorgen maken).
We gaan voor digitale ontmoetingen in de vorm van een appje, een telefoongesprek, hond uitlaten of het doen van boodschappen zodat ze weten dat anderen aan hen denken.

Wil jij een kwetsbare Edenaar adopteren in de maanden maart en april?
Doet je mee?

Meld je dan aan, als groep of individu, via dit formulier.
We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op!

Ben jij of ken je zo’n kwetsbare Edenaar: meld hem of haar dan aan via dit formulier.
Vanzelfsprekend in overleg met de betreffende persoon!

Op deze manier helpen we elkaar!

Hartelijke groet ook namens ons bestuur,
Present Ede
Anne-Frouk, Christel en Esther