Verhalen

Gewoon iets terugdoen

Zaterdagmorgen 18 maart in alle vroegte, waren vrijwilligers vanuit Stichting Present aanwezig om een tuinschutting te bouwen in Lunteren. Op de vraag: “waarom doen jullie dit op je vrije dag?” werd er wel even vreemd opgekeken met een blik van: waar heb je het over? “Wij willen gewoon iets terugdoen!”

Eind 2022 kreeg een man die begeleid werd door Vluchtelingenwerk Ede een huurwoning met tuin toegewezen en kon zijn gezinshereniging eindelijk doorgang vinden. Fantastisch voor zijn gezin, maar de tuin had geen schutting, want deze was wegens instortingsgevaar weggehaald door de verhuurder. Hoe konden we nu snel privacy en veilige speelruimte voor zijn kinderen creëren?

Vanuit Vluchtelingenwerk is de man ondersteund om een lening voor het materiaal van de schutting aan te vragen bij de Gemeente Ede. Samen met Stichting Present werd een klusploeg samengesteld en zaterdag 18 maart gingen ze aan de slag. Het eerste deel van de schutting werd geplaatst en op 13 mei wordt de schutting verder afgemaakt.

Het wordt vaak gezegd en het is waar: Nederland draait op vrijwilligers!
Gewoon iets terugdoen….soms is het zo eenvoudig.