Verhalen

NGK de Proosdij is Present!

NGK de Proosdij heeft zich met ruim 40 vrijwilligers ingezet voor 11 verschillende projecten in en rondom Ede. Wat was het een mooie en waardevolle middag! Van gepensioneerde vrijwilligers tot een baby die de eerste verjaardag nog moet vieren, iedereen droeg zijn of haar steentje bij.  Projecten die zij gedaan hebben waren:

• schilderen;
  • behangen;
  • laminaat leggen;
  • tuinieren;
  • sporten met de Oekraïners in Harskamp;
  • een creatieve activiteit in de AZC;
  • koekjes bakken in een verpleeghuis;
  • spelletjes spelen in een locatie van Philadelphia.

Er is zoveel gegeven, door de persoonlijke aandacht die mensen ontvingen. Mensen die opgelucht zijn nu hun tuin eindelijk is aangepakt. Mensen die een waardevolle middag hadden door de gezelligheid die de vrijwilligers brachten. Een mevrouw die zo dankbaar is omdat ze nu, dankzij de gelegde vloer, het gevoel heeft in een compleet nieuw huis te wonen. Een vrijwilliger die hielp om houtafval uit een tuin af te voeren vertelde: “De Present-bus en een geleend aanhangwagentje hebben we gevuld met het hout, dat door Kees zorgvuldig op maat gezaagd werd. Zo leerden we elkaar beter kennen. Ongekende talenten werden zichtbaar.” Mooi hoe ook de vrijwilligers op deze manier elkaar beter leren kennen en van elkaar kunnen leren! Dat maakt een project voor beide partijen waardevol! Ook geeft deze vrijwilliger nog een tip: “Neem uw kinderen mee, maak er een gezinsactiviteit van. Kinderen zijn leuke ijsbrekers en kunnen heerlijk eerlijk uit de hoek komen. Daar is iedereen mee geholpen.” Kinderen zijn van harte welkom om mee te helpen bij een project. In deze activiteit waren zij ook echt van betekenis en werd dat heel mooi zichtbaar. Kortom, mooi om te zien hoe verschillende mensen, met verschillende kwaliteiten, samen zoveel moois kunnen bereiken en van betekenis kunnen zijn voor de ander!