Verhalen

Nog even terugkijken… de kerstactie

De kerstdagen liggen al weer even achter ons. Voor sommigen waren het dagen van warmte, van licht, van gezelligheid en nabijheid van familie en vrienden. Voor anderen waren het dagen van eenzaamheid, een confrontatie met je eigen situatie en verlies. Juist voor die kwetsbare mensen organiseerde Present rondom kerst de Kerstpakkettenactie. Ruim 60 vrijwilligers hebben een pakketje samengesteld en langsgebracht bij iemand in de gemeente Ede. Wat mooi om op deze manier iets te kunnen betekenen voor onze kwetsbare medemens. Een vrijwilliger deelt; ‘Het was heel ontroerend, de ontvanger was verbaasd, stelde allerlei vragen en ik denk dat hij heel blij was met het pakket. Hij voelde zich bijzonder. Hoe mooi!’ Een andere vrijwilliger vertelt: ‘Ze was zo verrast dat zij was opgegeven. Ze vond niet dat zij dat verdiende. Maar juist daarom is het juist zo goed. Ik heb zoveel bewondering voor hoe zij in het leven staat!’ En zo zijn er tal van mooie ervaringen en reacties van vrijwilligers die op pad zijn geweest. Een actie waar we goed op terug mogen kijken en ons mogen verwonderen over hoe we met een klein gebaar zoveel kunnen bereiken. Dank aan iedereen die heeft meegeholpen om deze actie tot een succes te laten zijn, dank aan alle vrijwilligers!