Verhalen

Team Coordinate Vital Health is Present!

Een dankbaar team uitje

We zijn een Philips software ontwikkelteam. Het software product waaraan wij werken heet “Coordinate” en ondersteunt zorgverleners bij de zorgregistratie van patiënten met een chronische aandoening zoals diabetes, copd, astma, cvrm, hartfalen, ggz en ouderenzorg. Ons team bestaat uit 7 personen.

Gedurende de Corona periode hebben we als team 2 jaar grotendeels vanuit huis gewerkt en elkaar weinig fysiek gezien. Het werken vanuit thuis was goed te doen gezien onze werkzaamheden en gewenning om online meetings te organiseren met collega’s in oa Amerika en India. Maar het sociale stuk ging hier wel deels verloren. Dus kwam het idee om, nu de maatregelen het weer toelaten, een teamuitje te organiseren.

In het verleden hebben we met ons bedrijf eerder vrijwilligerswerk gedaan, via stichting Present, en dat hebben we allemaal als zeer positief ervaren. We waren het dan ook snel eens dat dit een goed moment was om samen met het team een vrijwilligersproject als teamuitje te plannen.

We hebben in overleg met Stichting Present Ede een activiteit uitgekozen om met de bewoners van zorgcentrum/wooncomplex St. Barbara in Ede te gaan wandelen en pannenkoeken te bakken.

Kennismaking

Na een korte kennismaking met de medewerkers zijn we verdeeld over de verschillende afdelingen om de bewoners die dit wilden mee te nemen voor een wandeling. Gelukkig was het prachtig weer en hebben we met een deel van de bewoners een rondje gelopen en fijn gekletst. Na de wandeling/rolstoel ritje hebben we buiten nog een kopje thee, koffie gedronken en natuurlijk weer gezellig zitten kletsen.

Grande Finale

Toen was het tijd voor de Grande Finale, pannenkoeken voor alle bewoners van St. Barbara. Wij werden verdeeld over de verschillende woonkeukens en aan het werk gegaan met beslag maken. Toen was het tijd voor het bakken, een taak die we serieus namen, 1 van ons had zelfs zijn eigen pannen meegenomen. Al snel rook het hele zorgcomplex heerlijk zoet naar pannenkoeken en konden de eerste pannenkoeken worden uitgedeeld. Voor velen was 1 pannenkoek niet genoeg en sommige hadden er zelfs wel 3 of 4 op, ze vonden het heerlijk. Voor ons was het ook echt een feestje met zulke tevreden klanten.

Dank aan alle bewoners en medewerkers van St. Barbara, jullie hebben ons met open armen ontvangen. Wij vonden het allemaal erg dankbaar en fijn dat we een ochtend met jullie mochten doorbrengen.

Team Coordinate

Philips Ede