Als groep

Ontdek hoeveel plezier het geeft om samen met je vrienden, familie of voetbalteam een ander te ontmoeten en te helpen. Present helpt je graag bij het vinden van een vrijwilligersproject. Voor ons is het dé uitdaging om op basis van jullie aanbod een project te organiseren dat bij jullie past en betekenis heeft voor een ander. Ontdek hoe je door als groep een ander centraal te stellen elkaar op een andere manier leert kennen.

Present organiseert en begeleidt

Aanmelden kan met een groep van 2-100 personen. De mensen die jullie helpen, zijn mensen die eenzaam zijn, leven in armoede of kampen met fysieke problemen (ziekte, ouderdom of een beperking).

Voor groepen organiseren wij twee typen Presentprojecten:

• Praktische projecten: projecten bij een kwetsbare burger thuis om te helpen met bijv. verhuizen, opknappen of schoonmaken van een woning of het opknappen van een tuin.
  • Sociale projecten: projecten bij een instelling voor bijv. ouderen, daklozen of mensen met een handicap. De activiteiten zijn laagdrempelig en gericht op het geven van extra aandacht en gezelligheid, bijv. koken voor dak- en thuislozen, wandelen met mensen met een lichamelijke of verstandelijke beperking of koffiedrinken met eenzame ouderen.

Een project wordt altijd georganiseerd op basis van jullie wensen en beschikbaarheid. Na jullie aanmelding nemen we contact op om deze te inventariseren.

Geen kosten

Deelname is in principe kosteloos voor vriendengroepen, gezinnen en groepen uit kerken. Eventueel verzoeken we jullie om een kleine bijdrage te doen voor bijvoorbeeld de inkoop van materialen.

Meld je aan of neem contact op voor meer informatie.