Meedoen als Bedrijf: Word project Partner van Present

Samen bruggen bouwen voor een Eindhoven waar we naar elkaar omkijken

Samen met Present kun je als bedrijf op verschillende manieren impact maken.
Eén van de manieren is om als project Partner direct de handen uit de mouwen te steken en klussen uit te voeren.

Meer weten?

Staan jullie te popelen om als team, afdeling of collega’s aan de slag te gaan? Wij vertellen je graag meer  over de mogelijkheden.
Indien je geïnteresseerd bent neem dan contact met ons op via de website of bel 06-36261524 (Els van Schijndel).
Direct aanmelden kan natuurlijk ook, klik dan hier.

Een korte presentatie over Present om te delen met uw team vindt u hier: Present in het kort.

Naast de optie van project Partner hebben we nog meer opties, zie hiervoor Present Partnerships

Present in de praktijk

Present Eindhoven organiseert praktische en sociale projecten. Je kunt zelf aangeven naar wat voor type project jullie voorkeur uitgaat.

Praktische projecten:

Tijdens een praktisch project help je samen met collega’s een kwetsbare burger bij een grote klus in huis of tuin. Je knapt bijvoorbeeld een verwaarloosde tuin op, legt een nieuwe laminaatvloer, verft de muren en plafonds van een woning, houdt een grote schoonmaak of helpt iemand verhuizen. Een praktische klus duurt meestal een hele dag (9.00 tot 16.00), maar kan indien gewenst beperkt worden tot een halve dag. Als team steken jullie de handen uit de mouwen voor iemand die in een moeilijke situatie zit, een beperkt sociaal netwerk heeft, beperkte financiële middelen en vaak ook gezondheidsproblemen (lichamelijk dan wel psychisch). In één dag helpen jullie in 1 dag iemand met een frisse start.

Sociale projecten:

Bij een sociaal project verzorg je samen met collega’s een gezellige activiteit bij een instelling. Het gaat hierbij om een kwetsbare doelgroep, zoals ouderen met dementie, daklozen die in de opvang zitten of mensen met een verstandelijke of meervoudige beperking. De activiteiten zijn laagdrempelig en gericht op het geven van extra aandacht en gezelligheid, bijv. koken, bakken, wandelen, iets knutselen, samen muziek maken of spelletjes doen. We zoeken in overleg graag een activiteit die bij jullie past. Een sociaal project duurt een halve dag (meestal de middag).

Wil je een idee krijgen van de projecten die Present Eindhoven organiseert? Verschillende bedrijven zijn jullie voorgegaan – lees hier een aantal projectvoorbeelden.

Aantal deelnemers

Present organiseert projecten voor groepen vrijwilligers. Praktische projecten zijn geschikt voor groepen tussen de 4 en 8 personen; sociale projecten voor groepen tussen de 4 en 15 personen. Bij een grotere groep wordt jullie team over verschillende projecten verdeeld. Zo blijft de ontmoeting met degene(n) die jullie helpen centraal staan en wordt het geven van hulp een persoonlijke ervaring.

Reacties van werknemers na een Present project:

“Door het project zagen we hoeveel een kleine groep mensen kan bereiken op één dag en hoeveel impact zoiets relatief kleins kan hebben op iemand z’n leven. Het was ook mooi om te zien dat mensen enthousiast, gemotiveerd en geïnspireerd werden door de hulp die we hen boden.”

“Ik had het idee dat ik echt iets deed voor iemand die het heel hard nodig had.”

“Het huis waar we gingen klussen had echt een opknapbeurt nodig. Voor mij was het daarnaast ook zinvol om met mijn collega’s in een hele andere setting samen te werken. We hadden er veel plezier in om dit als team samen te doen!”