Teambuilding op zijn best!

Wilt u Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) handen en voeten geven? Dan is samenwerking met Present Eindhoven de overweging waard. Present kan u helpen om impact te hebben in de lokale samenleving waar uw bedrijf is gevestigd. Deelname levert inspiratie en verbondenheid op voor het hele bedrijf. Collega’s werken met elkaar samen in een heel andere setting. Teambuilding op zijn best!

Word partner van Present Eindhoven

Zet uw bedrijf in de spotlights!

Als partner van Present steunt u de nodige en waardevolle projecten die jaarlijks in Eindhoven worden georganiseerd voor een leefbare samenleving én u kunt eventueel ook zelf aan de slag. Wij bieden u als partner verschillende pakketten met leuke en unieke ervaringen voor het bedrijf en een zinnige bijdrage aan de samenleving (het pakket is een basis – maatwerk is altijd mogelijk):

Gouden partner

€ 3.000,-  per jaar voor een periode van 3 jaar.*

Een Gouden Partner steunt Present Eindhoven met een minimale bijdrage van € 3.000,- per jaar, gedurende een contractperiode van drie jaar. Aan onze Gouden partners bieden wij de volgende faciliteiten:

• Jaarlijkse organisatie van maatschappelijke projecten met een max. van 50 medewerkers op jaarbasis.
  • Een certificaat Maatschappelijk Betrokken Ondernemer;
  • Twee professionele foto’s van de uitreiking van bovengenoemd certificaat, in te zetten voor PR;
  • Een roll-up banner in uw bedrijf over uw partnerschap met Present;
  • Vermelding van uw partnerschap op onze website als nieuwsbericht, op onze Facebookpagina en in onze nieuwsbrief;
  • Een bericht over de projecten op onze Facebookpagina;
  • Ideeën in onderling overleg.

Zilveren partner

€ 1.500,- per jaar voor een periode van 3 jaar.*

Een Zilveren Partner steunt Present Eindhoven met een minimale bijdrage van € 1.500,- per jaar, gedurende een contractperiode van drie jaar. Aan onze Zilveren partners bieden wij de volgende faciliteiten:

• Jaarlijkse organisatie van maatschappelijke projecten met een max. van 20 medewerkers op jaarbasis.
  • Een bericht over de projecten op onze Facebookpagina;
  • Ideeën in onderling overleg.

Bronzen partner

€ 500,-  per jaar voor een periode van 1 jaar.

Als Bronzen Partner steunt u Present Eindhoven éénmalig met een bijdrage van € 500,-  per jaar. Hiermee draagt u bij aan de ontwikkeling van onze projecten. Als Bronzen Partner ontvangt u de volgende faciliteiten:

• Een roll-up banner in uw bedrijf over uw partnerschap met Present;
  • Vermelding partnerschap op onze website als nieuwsbericht, op onze Facebookpagina en in onze nieuwsbrief;

Partner in natura

Als partner in natura stelt u middelen of uw expertise kosteloos beschikbaar aan onze organisatie.

*Teamtraining met IMPACT:

Wilt u niet alleen een maatschappelijk verantwoord project doen met uw team, maar tegelijkertijd werken aan teambuilding? Upgrade uw project en maak er een Teamtraining met IMPACT van!

Present in de praktijk

Wilt u een idee krijgen van de mogelijkheden die Present Eindhoven biedt? Verschillende bedrijven zijn u voorgegaan – lees hier een aantal projectvoorbeelden.

De mogelijkheden

Present Eindhoven organiseert praktische en sociale projecten. U kunt zelf aangeven naar wat voor type project uw voorkeur uitgaat.

Praktische projecten:
Tijdens een praktisch project helpt u samen met collega’s een kwetsbare burger bij een grote klus in huis of tuin. U knapt bijvoorbeeld een verwaarloosde tuin op, legt een nieuwe laminaatvloer, verft de muren en plafonds van een woning, houdt een grote schoonmaak of helpt iemand verhuizen. Een praktische klus duurt meestal een hele dag (9.00 tot 16.00), maar kan indien gewenst beperkt worden tot een halve dag. Als team helpt u iemand die in een moeilijke situatie zit, een beperkt sociaal netwerk heeft, beperkte financiële middelen en vaak ook gezondheidsproblemen (lichamelijk dan wel psychisch). Door als team één dag de handen uit de mouwen te steken, helpt u iemand weer een stap verder.

Sociale projecten:
Bij een sociaal project verzorgt u samen met collega’s een gezellige activiteit bij een instelling. Het gaat hierbij om een kwetsbare doelgroep, zoals ouderen met dementie, daklozen die in de opvang zitten of mensen met een verstandelijke of meervoudige beperking. De activiteiten zijn laagdrempelig en gericht op het geven van extra aandacht en gezelligheid, bijv. koken, bakken, wandelen, iets knutselen, samen muziek maken of spelletjes doen. We zoeken in overleg graag een activiteit die bij uw team past. Een sociaal project duurt een halve dag (meestal de middag).

Aantal deelnemers

Present organiseert projecten voor groepen vrijwilligers. Praktische projecten zijn geschikt voor groepen tussen de 4 en 8 personen; sociale projecten voor groepen tussen de 4 en 15 personen. Bij een grotere groep wordt jullie team over verschillende projecten verdeeld.

Reacties van werknemers na een Present project:

“Door het project zagen we hoeveel een kleine groep mensen kan bereiken op één dag en hoeveel impact zoiets relatief kleins kan hebben op iemand z’n leven. Het was ook mooi om te zien dat mensen enthousiast, gemotiveerd en geïnspireerd werden door de hulp die we hen boden.”

“Ik had het idee dat ik echt iets deed voor iemand die het heel hard nodig had.”

“Het huis waar we gingen klussen had echt een opknapbeurt nodig. Voor mij was het daarnaast ook zinvol om met mijn collega’s in een hele andere setting samen te werken. We hadden er veel plezier in om dit als team samen te doen!”

Meer weten?

Indien u geïnteresseerd bent in een activiteit via Present met uw team of afdeling, gaan wij graag met u in gesprek. Neem contact met ons op, en we komen vrijblijvend bij u langs om de mogelijkheden te bespreken. Indien u al bekend bent met Present, kunt u zich hier direct aanmelden. Een korte presentatie over Present om te delen met uw team vindt u hier: Present in het kort.