11 projecten op één dag!

28-03-2019

Op zaterdag 16 maart was het weer zover: NLdoet! De grootste landelijke vrijwilligersactie van het jaar. Ook Present Eindhoven deed weer volop mee. Met 9 praktische en 2 sociale projecten hebben we geprobeerd kwetsbare mensen in het zonnetje te zetten. Vanuit 8 verschillende kerken deden 75 vrijwilligers mee met schoonmaken, opruimen, behangen, verven, verhuizen, het organiseren van een high tea en schilderen met bijzondere kunstenaars in het Living Museum.

Om half 9 in de ochtend verzamelden de klussers zich voor een gezamenlijk ontbijt in de Emmauskerk. Van daaruit vertrokken we naar de verschillende klussen, verspreid over heel Eindhoven. Veel verschillende groepen mensen deden mee: veel groepjes vanuit hun kerk, maar ook mensen die zich individueel hadden aangemeld. Een aantal mensen dat al vaker mee had gedaan bij Present, had voor deze dag nieuwe mensen gevraagd om mee te klussen. Zo kon er ontzettend veel werk worden verzet! Hier een foto-impressie van de dag.