Flexvrijwilligers gezocht!

01-07-2021

We zijn op zoek naar aanvulling voor ons flexteam. Als flexer kun je je bij Present, zoals de naam al zegt, heel flexibel inzetten. Sommige flexers doen maandelijks mee met een project, en anderen twee keer per jaar. Je bepaalt dus zelf hoe vaak en wanneer je een dagje aan de slag gaat. Je gaat altijd aan de slag met een klein groepje andere vrijwilligers. We helpen vooral mensen die in een moeilijke situatie zitten en zelf geen geld, netwerk en mogelijkheden hebben om de klus die gedaan moet worden zelf op te knappen. Vaak wordt hulp gevraagd rondom verhuizingen, met het verhuizen zelf, het opknappen van de nieuwe woning of het netjes achterlaten van de oude woning. Denk dus ook aan texen of laminaat leggen. Soms gaat het om mensen die in een bestaande situatie een nieuwe start willen maken. Door de boel eens flink op te ruimen en spullen af te voeren kunnen zij onder begeleiding van een hulpverlener weer een stap vooruit zetten.

Als flexvrijwilliger doe je dankbaar werk, je ziet eindresultaat en na een dagje klussen zit het werk er ook weer op. Heb jij wel wat kluservaring of wil je dit leren? En vind je het belangrijk om je in te zetten voor de maatschappij? Neem dan contact met ons op en we vertellen je graag meer over het werk als flexvrijwilliger. Voor meer informatie kun je terecht bij Lidy: lidy.scheele@presenteindhoven.nl. Wie weet tot binnenkort!