#nietalleen

04-04-2020

Present wil ook in de crisisperiode waarin de reguliere projecten niet doorgaan bruggen slaan tussen mensen die hulp willen bieden en mensen die hulp nodig hebben. Daarom heeft Present Eindhoven zich aangesloten bij #Nietalleen.

#Nietalleen is een landelijk netwerk voor hulp tijdens de coronacrisis. Met steun van een aantal kerken en kerkelijke organisaties is in Utrecht een contactcentrum op poten gezet met een landelijk telefoonnummer en website. Mensen die hulp nodig hebben en organisaties die hulp willen bieden, kunnen zich daar melden zodat vraag en aanbod kunnen worden gekoppeld. #Nietalleen is dagelijks te volgen via een uitzending van de EO op NPO1.

Present Eindhoven heeft aangeboden dat ze het koppelen van vraag en aanbod in Eindhoven e.o. tijdens de coronacrisis kan en wil coördineren. In principe zullen we de vragen die vanuit het contactcentrum naar ons doorgestuurd worden niet zelf oppakken maar koppelen aan organisaties die de gevraagde hulp kunnen bieden. Dat kunnen organisaties zijn die zich aangemeld hebben bij #Nietalleen maar ook organisaties uit ons eigen netwerk. Bijzondere tijden vragen om bijzondere  acties en daarom geldt onze coördinerende rol ook voor vragen die niet passen bij het reguliere aanbod van Present.

Meedoen als vrijwilliger?

Vriendengroepen, kerken, organisaties en individuen die tijdens de Coronacrisis hulp willen bieden in Eindhoven e.o. kunnen zich aanmelden bij #nietalleen of rechtstreeks bij Present Eindhoven via dit formulier. Hulpvragen die binnenkomen zetten wij via de contactpersoon uit bij de organisatie of groep met een passend aanbod en/of bij de mensen die zich op persoonlijke titel hebben aangemeld.

Voor hulpverleners

Mogelijk krijgen jullie ook vragen van inwoners, die veroorzaakt worden door de coronacrisis, die jullie niet zelf op kunnen pakken. Misschien zitten daar vragen bij die wij uit kunnen zetten in ons netwerk. Dergelijke hulpvragen kunnen bij Present worden gemeld via dit formulier.