15 december 2020

Het afgelopen jaar zal iedereen zich herinneren als een bijzonder jaar. Bijzonder vanwege de corona pandemie die de wereld in z’n greep hield en houdt.

Het zwaarst getroffen zijn natuurlijk de mensen die familieleden of vrienden verloren hebben maar corona raakt iedereen. Corona heeft invloed op alle relaties en staat ontmoetingen van mens tot mens in de weg. Corona raakt ook Present en heeft veel impact op onze manier van werken. Ondanks alles hebben we in 2020 veel inwoners die van hulp afhankelijk zijn kunnen helpen. We hebben 80 projecten uitgevoerd waarbij we inwoners geholpen hebben om hun woonsituatie te verbeteren en een nieuwe start te maken in een nieuwe of bestaande situatie. Naast onze reguliere projecten hebben we onze makelaarsfunctie ook ingezet voor #Nietalleen, een landelijk netwerk met een centrale helpdesk waar hulpvragen rond corona gemeld konden worden. Hulpvragen die bij #Nietalleen gemeld werden en betrekking hadden op onze regio hebben wij uitgezet in het lokale netwerk.

Present is niets zonder vrijwilligers. Vrijwilligers die project begeleiden en vrijwilligers die projecten uitvoeren. Een vrijwilliger voor de administratie en vrijwillige bestuurders. Naast vrijwilligers die hun handen en talenten beschikbaar stellen zijn er ook mensen die Present financieel steunen en zo hulp aan kwetsbare mensen mogelijk maken. Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie inzet en betrokkenheid in 2020!

Ook in het nieuwe jaar willen we graag samen met jullie weer verschil maken voor mensen die voor hulp van vrijwilligers afhankelijk zijn. Voor nu wensen we jullie liefdevolle kerstdagen en een gezond en gelukkig 2021.

Team en bestuur van Present Eindhoven