Waar zouden we zijn zonder… Marline

6 december 2022

De instelling van Marline: ´Er is altijd een oplossing´

Foto Esther van Pijkeren

Marline was op zoek naar vrijwilligerswerk dat haar achter de voordeur bracht. En dat heeft ze gevonden bij Present.

Via een vriendin kwam Marline bij Present terecht. Ze was op zoek naar vrijwilligerswerk dat haar achter de voordeur bracht om haar werk als docent sociale studies te voeden.  En ze is niet meer weggegaan, ook na haar pensioen niet, nu bijna 6 jaar geleden. En ik begrijp het wel, want het is niet alleen het achter de voordeur wat Marline beweegt dit vrijwilligerswerk te doen. Dat voel je door alles heen. Dit is haar op het lijf geschreven.

Marline is praktisch, flexibel, houdt ervan als dingen anders lopen en heeft de instelling ´er is altijd een oplossing´.  Ze kan helder en duidelijk zijn op een prettige manier, is hoe ik het ervaar en zoals ze het zelf zegt: ´soms is er strakke aansturing nodig. Met liefde voor de klus, want het moet wel goed gebeuren in de tijd die er is. We hebben vaak geen mogelijkheid om nog een keer terug te komen´.

De toegevoegde waarde die ze zo heeft, geeft voldoening. En om dan zelf te ontladen en op te laden gaat ze graag de natuur in. ‘Dat houdt mij in evenwicht en geeft me rust.’

Zelf ook aan de slag? Dat kan. Zie voor meer informatie de vacature of meld je direct aan.

De fotoserie van de projectbegeleiders is mede mogelijk gemaakt door fotografe Esther van Pijkeren.