Acties

Vacature: Vrijwillige Projectbegeleider bij Stichting Present Emmen

GEZOCHT PROJECTBEGELEIDER

Over Stichting Present Emmen: Stichting Present Emmen verbindt mensen die iets hebben te bieden met mensen die daarmee geholpen kunnen worden. We brengen vrijwilligers, maatschappelijke organisaties en hulpvragers bij elkaar. Onze missie is dat mensen het vanzelfsprekend gaan vinden om naar elkaar om te zien.

Functie: Vrijwillige Projectbegeleider

Functieomschrijving: Als vrijwillige projectbegeleider ben je verantwoordelijk voor het leiden van groepen vrijwilligers tijdens en voorafgaand aan projecten. Je doet samen met de contactpersoon van de groep en de hulpverlener het projectbezoek om afspraken te maken over de werkzaamheden rondom het project. Tijdens de projectdag ben je aanspreekpunt voor zowel de vrijwilligers als de hulpverlener waarmee we samenwerken. Je bent in staat om mensen te motiveren en te inspireren, en je stimuleert het contact tussen de vrijwilligers en de hulpontvanger.

Taken en verantwoordelijkheden:

• Aansturen en begeleiden van groepen vrijwilligers tijdens de projecten.
  • Zorgen voor een goede samenwerking tussen vrijwilligers, hulpverlener en hulpontvanger.
  • Evalueren van het project en rapporteren aan de coördinator.

Functie-eisen:

• Affiniteit met mensen in kwetsbare situaties.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • In staat om mensen te motiveren en te inspireren.
  • Goed kunnen samenwerken en organiseren.
  • Flexibel en stressbestendig.
  • Ervaring met leidinggeven aan groepen is een pré.

Wat bieden wij:

• Een uitdagende en zinvolle vrijwilligersfunctie waarin je een verschil kunt maken in de lokale gemeenschap.
  • Veel voldoening bij elk geslaagd project.
  • Een gezellig en betrokken team van vrijwilligers.
  • Reiskostenvergoeding en eventuele andere onkostenvergoedingen.

Ben je geïnteresseerd in deze vrijwilligersfunctie als projectbegeleider bij Stichting Present Emmen? Mail dan naar info@presentemmen.nl