Connectgroep ‘De Banier’ helpt gezin aan nieuwe start

27-11-2017

De connectgroep van Pinkstergemeente De Banier komt regelmatig bij elkaar.  Deze keer wilden ze de handen uit de mouwen steken voor een stadsgenoot die hun hulp wel goed kon gebruiken. Ze namen contact op met Present om zich aan te melden voor een project.

De groep werd gekoppeld aan een gezin, bestaande uit een alleenstaande moeder van 5 kinderen. Zij waren in de problemen gekomen wegens een slechte gezondheid van de moeder en gebrek aan financiën. Ze woonden al een aantal jaren in deze woning, maar hadden geen geld om bedden te kopen. Zowel de moeder als de kinderen sliepen daarom op oude, vervuilde matrassen op de grond. Ook was er nauwelijks goede verlichting, geen gordijnen en een volledig versleten vloerbedekking.

De groep ging voortvarend aan de slag en sausde alle wanden van de slaapkamers. Ook werden alle kozijnen strak in de lak gezet. Hiermee kon een start worden gemaakt voor het opnieuw inrichten van de slaapkamers. Via Present konden er bedden aangeschaft worden voor de kinderen. Hiervoor werd gebruik gemaakt van een fonds dat kinderen helpt die in armoede leven.

Tijdens het project voerde een van de vrijwilligers nog een strakke actie uit.  Hij kwam erachter dat het gezin niet kon douchen, omdat er geen douchekop aanwezig was. Hij nam contact op met de nabijgelegen Multimate en kreeg direct een douchekop gesponsord, die hij gelijk gemonteerd heeft. Na jaren kon er eindelijk weer normaal gedoucht worden.

De kinderen werden geïnspireerd door de vrijwilligers en gingen zelf ook meehelpen!