Actiedag Kiwanis Enschede

10-04-2018

‘Serving the children of the world’ is het motto van serviceclub Kiwanis

Op zaterdag 7 april brachten de leden van Kiwanis Enschede-Twente dit heel praktisch in de praktijk bij KDC Klim Op. Op deze locatie van Aveleijn bevindt zich dagbesteding voor kinderen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Voor veel activiteiten is deze zorginstelling afhankelijk van vrijwilligers.

Op deze zonovergoten dag hebben de leden van Kiwanis zich ingezet om een aantal saaie spullen om te toveren tot vrolijke en kleurrijke gebruiksvoorwerpen. De kinderen hebben hierbij goed meegeholpen en genoten van de bedrijvigheid en aandacht die ze op deze manier kregen. Er werd heerlijk geluncht samen en de kinderen en begeleiders zijn enorm blij met deze vrijwillige inzet en het prachtige resultaat.

Jaarlijks houdt Kiwanis Enschede een actiedag, waarbij de leden zich inzetten voor een maatschappelijk doel. Dit jaar vonden ze via Present Enschede een mooie match die goed paste bij  hun identiteit als club. Dat is typisch Present: we zoeken een project dat past in volle agenda’s en aansluit bij de wensen van de groep.