Pure Energie gaat groen

14-06-2018

Op de eerste dag van juni gingen de collega’s van Pure Energie aan de slag in een nogal verwilderde tuin. In eerste instantie zouden ze ’s middags aan het werk gaan, maar met een verwachte middagtemperatuur van 30 graden werd het project al snel verplaatst naar de ochtend.

Evelien* was erg blij dat er een groep bij haar kwam om haar te helpen. Ze is snel overbelast en het lukt haar zelf niet om haar tuin bij te houden. Deze was dan ook overwoekerd door klimop en dat zat haar behoorlijk in de weg.

Met veel energie ging de groep aan het werk om de tuin te bedwingen. Na vier ritjes met een volle aanhanger naar de stort zag de tuin er een heel stuk aangenamer uit.

De bij Evelien betrokken hulpverlener van Mediant was erg blij met de inzet van Present: “Jullie willen graag ontmoeting tussen mensen in het kader van maatschappelijke betrokkenheid door hulp te bieden. Er was sprake van een daadwerkelijke ontmoeting tussen hulpvrager en de vrijwilligers. Prachtig zoals dat gaat!”

Hoe de collega’s van Pure Energie het vonden om via Present aan de slag te gaan? “We zijn en blijven enthousiast!”

Ter herinnering aan deze dag ontving de groep een prachtig zelfgemaakt kunstwerk van Evelien. Een mooi aandenken aan deze dag, die voor iedereen bijzonder was.

* Niet haar echte naam