Hieperdepiep: een tuin!

20-06-2018

Studentenvereniging VGST bestaat dit jaar 35 jaar! Deze groep vrijwilligers viert dit door een stadsgenoot te trakteren op een Present-project. Wat een warm gebaar.

De bewoner woont nog maar pas op dit adres en er moet veel in de tuin gebeuren. Door haar verminderde gezondheid, beperkte financiële middelen en het ontbreken van een netwerk lukt het haar echter niet om dit zelf op te knappen. Samen met haar hulpverlener van Multihulp Twente organiseerde Present een project voor de vrijwilligers van de VGST, die graag wilden helpen om deze situatie op te lossen.

De meeste studenten vinden het qua tijdstip handig om ’s avonds aan de slag te gaan. In de zomermaanden is dat natuurlijk ideaal omdat het langer licht is. En het mooie is dat je met een groep in één avond een enorme berg werk kunt verzetten! De tuin werd helemaal ontdaan van onkruid en tegels en aan het einde van de avond was hij glad en strak. In de toekomst zal dit voorzien worden van gras of tegels.

Voor de bewoner is het een opluchting dat ze hulp mocht krijgen bij het op orde krijgen van de tuin. Geweldig dat deze jonge vrijwilligers zich hebben ingezet voor een ander.

Vrijwilligers: bedankt enne…. gefeliciteerd met jullie jubileum natuurlijk!