Studenten Alpha maatschappelijk betrokken

20-06-2018

Hun vorige project was nog maar net achter de rug, of de studenten van CSV Alpha vroegen alweer of Present een nieuw project voor hen kon regelen. Bij Present Enschede zijn we natuurlijk super blij met zoveel enthousiasme! Daarnaast is de hulp in Enschede hard nodig, er zijn veel situaties waar de hulp van een groep een oplossing voor een probleem is.

We maakten een match met een alleenstaande moeder die in heftige omstandigheden verkeert. Deze omstandigheden hebben dermate veel impact op haar, dat ze totaal niet toekomt aan het op orde houden van haar tuin. Gelukkig wordt ze geholpen door haar hulpverlener van RadarUitvoering Oost, die er alles aan doet om haar door deze moeilijke periode te helpen.

De Alphanen zijn voortvarend aan de slag gegaan. Ze hebben gesnoeid, geharkt, geknipt en opgeruimd. En wat een verschil! Na afloop vertelt één van de groepsleden: ‘Het is mooi om te zien hoe blij iemand kan zijn met een paar uur werk’.

Zo eenvoudig kan maatschappelijke betrokkenheid via Present zijn!