Vreugdetranen in de rolstoel

20-06-2018

Voor een gezellige wandeling zijn steeds meer zorginstellingen afhankelijk van vrijwilligers. Als er geen mensen zijn om te helpen door bijvoorbeeld een rolstoel te duwen, komen de bewoners simpelweg niet buiten.

Groot was dan ook de blijdschap dat er op deze prachtige zaterdag een groep vrijwilligers langs kwam om te wandelen met bewoners van Zorgcentrum De Posten. De groep is afkomstig uit de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt Enschede-Zuid. Iedereen heeft genoten van de ontmoeting, de aandacht en de gezellige wandeling. Bij één van de bewoners kwamen zelfs tranen van vreugde, omdat ze zo dankbaar was dat er een dagje met hen werd opgetrokken.

Na afloop van de wandeling had iedereen wel zin in iets lekkers. Dat kwam goed uit, want er waren pannenkoeken! De geur alleen al bracht bij de bewoners mooie herinneringen aan vroeger naar boven.

Het is prachtig om te zien dat je met z’n allen met een paar uur van je tijd en inzet zoveel kunt betekenen voor een ander.