CDA helpt jonge alleenstaande moeder

13-10-2018

Met twee baby’s was een Enschedese alleenstaande moeder net verhuisd naar een nieuwe woning. Helaas had ze geen netwerk om haar te helpen om haar huis in te richten. Ook financieel waren er geen mogelijkheden om van haar huis een thuis te maken. Gelukkig was haar hulpverlener van Jarabee bekend met het werk van Present en had ze voor dit gezin een hulpvraag bij Present ingestuurd.

We maakten een match met de fractie van het CDA. De leden hadden zich als groep bij Present aangeboden om iets voor een jonge moeder te betekenen. Naast de praktische klussen die er zijn gedaan, lag bij dit project de nadruk op de aandacht voor de moeder. Wat vond ze het fijn dat ze mensen over de vloer kreeg die zich bekommerden om haar en haar situatie en daarnaast concreet de handen uit de mouwen hebben gestoken.

Ieder jaar doen de fractieleden van het CDA een Presentproject. Op die manier laten deze politici heel concreet zien dat ze hart hebben voor de burgers in Enschede.