Sponsorproject: Flexers helpen alleenstaande moeder

15-03-2019

Op maandag 11 maart voerde onze flexgroep een project uit bij een alleenstaande moeder. Zij is drie jaar geleden in Enschede komen wonen met alleen haar drie kinderen bij zich en een tas met kleding. Samen met een bewindvoerder en haar wijkcoach is zij nu volop bezig om haar leven op de rit te krijgen. Intussen is deze moeder in verwachting van haar vierde kindje. De vader heeft het helaas laten afweten, maar haar woning moet wél opnieuw worden ingericht voordat de baby er is. Iets waar ze het netwerk en de financiële middelen niet voor heeft. De tijd tot aan de bevalling tikt gestaag door.

De vrijwilligers van Present hebben afgelopen maandag uitkomst geboden. Ze hebben de slaapkamers van de kinderen intern verhuisd en gesausd. Bedden en kasten werden uit en weer in elkaar geschroefd, lampen werden opgehangen. Aan het einde van de dag konden de kinderen genieten van hun nieuwe kamers, ingericht met gekregen spullen

Dit project is tot stand gekomen door sponsoring door Molenaar Verzekeringen

Molenaar Verzekeringen vindt het belangrijk om iets terug te doen voor de stad waarin het bedrijf werkzaam is. In februari mochten we Molenaar Verzekeringen welkom heten als partner. Met dit partnerschap is Molenaar Verzekeringen onderdeel van de Present-beweging en het netwerk dat we hier in Enschede hebben. Omdat een partnerschap met Present een bewuste keuze is, betrekken we onze partners nauw bij onze projecten, die plaatsvinden bij arme, zieke of eenzame Enschedeërs. Partners kunnen met hun personeel meedoen aan projecten of een project/meerdere projecten sponsoren.

Door bij te dragen aan dit project heeft Molenaar Verzekeringen, samen met Present, een groot verschil gemaakt voor dit gezin. De kinderen hebben een eigen plek en de moeder heeft meer rust gekregen. Een nieuw begin is er!