Geslaagde 24uurs actie: Studievereniging gaat NonStop Present

28-03-2019

Wat hebben we een fantastische 24 uur achter de rug met de actie SAMM Moves gaat Non-Stop Present

De studenten van SAMM (Studievereniging Academie Mens en Maatschappij) organiseerden met hun studievereniging een actieweek #Sammoves voor het goede doel: Present Enschede. Ze wilden een ludieke actie doen, dus we zijn de uitdaging aangegaan en hebben een 24-uursactie georganiseerd. Van 20 maart 13.00 uur tot 21 maart 13:00 zijn ze NonStop Present geweest. Het was behoorlijk intensief, maar zó gaaf!

Ze zijn bij de vrouwenopvang van Kadera geweest om te helpen opruimen en een snoezelkamer in te richten. Van Etos Roombeek hebben we 18 prachtige pakketjes make-up gekregen, die hebben de studenten uitgedeeld aan de vrouwen daar.

Na een heerlijke curry (gemaakt door @Marjet) hebben ze twee projecten achter de voordeur gedaan: sausen en opruimen, bij inwoners van Enschede met een beperkte gezondheid, beperkt netwerk en beperkte financiële middelen.

Vervolgens door naar Zorgcentrum de Posten om rollators en rolstoelen te poetsen.

Van Mezze Delicatessen hebben we heerlijke schalen lahmachun en olijfjes met kaas en worst gesponsord gekregen. Hiermee hebben we van 2.00 tot 3.00 het personeel van de nachtdienst in het Medisch Spectrum Twente verrast! Ook zijn er zo’n 40 kaartjes uitgedeeld met een mooie tekst erop om de patiënten een hart onder de riem te steken.

Van 4.00 – 6.00 uur was de groep welkom op twee locaties van Liberein: locatie Bruggerbosch en Klaaskateplein. Daar hebben ze rolstoelen en zorgkarren gepoetst, iets wat prima in de nacht kan, omdat ze dan toch niet gebruikt worden.

Vervolgens tijd voor ontbijt en een powernap bij het kantoor van Present Enschede, waarna de groepen naar hun twee laatste projecten gingen: de ene groep ging naar de Wonne om de keuken en wijnkelder schoon temaken. De andere groep hielp buiten bij de dagbesteding op Vogido van Aveleijn. Ze hebben de tuin aangeharkt en de boarding van het voetbalveld schoongemaakt.

De feestelijke finish was om 13.00 uur aan het kantoor van Present aan de Deurningerstraat 12.

Alle organisaties en bedrijven die hieraan meegewerkt hebben: heel hartelijk bedankt voor jullie flexibiliteit en goodwill om hier een geslaagde actie van te kunnen maken!

Wij zijn trots op de toppers van SAMM!

En wij…?
We hebben tijdens deze actie gezegd: slapen kan altijd nog. Dat gaan we nu dan toch maar doen 😴