Kiwanis helpt gezin verder tijdens jaarlijkse Doe-dag

10-04-2019

Op basis van respect en onderlinge vriendschap zetten de leden van Kiwanis zich in om de minder bedeelde kinderen in onze maatschappij (lokaal of wereldwijd) een helpende hand te reiken. Dit maakt de serviceclub heel concreet door zich ieder jaar in te zetten tijdens een Doe-dag. Ook dit jaar organiseerde Present Enschede een mooi project voor hen, gericht op het helpen van kinderen.

Als alleenstaande moeder met een ziek kind heeft Astrid* veel zorgen. Hierdoor lukt het haar niet altijd om alles in huis op orde te krijgen en te houden. Om haar te helpen wordt ze begeleid door Livio. Binnen in huis was er al veel opgeruimd, maar voor het opruimen van de tuin had ze hulp nodig, want de lente komt eraan en het is niet veilig voor de kinderen om er te spelen. Daar hebben de vrijwilligers van Kiwanis op zaterdag 6 april verandering in gebracht. Vol energie zijn ze aan de slag gegaan en wat is de tuin ervan opgeknapt: de rommel is weggebracht, er is gesnoeid en hij is echt klaar voor de lente. De kinderen hebben nu heerlijk de ruimte om buiten te spelen.

Bedankt, leden van Kiwanis dat jullie je tijd hebben geïnvesteerd om voor Astrid en haar kinderen het verschil te maken!

* Astrid is niet haar echte naam