Dames van de Ontmoetingskerk bakken pannenkoeken voor cliënten Akkerstaf

18-04-2019

De periode voorafgaand aan Pasen is voor veel kerken een tijd van bewustwording. Ieder jaar voeren de leden van de Ontmoetingskerk tijdens deze ’40-dagentijd’ diverse projecten uit via Present. Op deze manier wil de Protestantse Gemeente Enschede (PGE) extra aandacht geven aan kwetsbare Enschedeërs. Present koppelde de groep aan De Akkerstaf, een locatie van Aveleijn met dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking. Omdat de dames ieder jaar pannenkoeken komen bakken, keken de cliënten al reikhalzend naar hen uit. Ook de bakkers zelf vonden het geweldig om voor deze doelgroep aan de slag te gaan.

Diet Boes: ‘Wij bakken vandaag met een groepje van vijf dames in de keuken van deze dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking. Toen we vanmorgen binnenkwamen werden we met blijdschap welkom geheten en de cliënten kunnen haast niet wachten tot het bakken klaar is. Het is zo fijn om een gelukkige groep mensen te zien die ontzettend blij en vrolijk zijn. Het mooie van een project dat georganiseerd is door Present, is dat je in één middag tijd veel mensen gelukkig kunt maken. Ik hoop dan ook dat Present dit nog jaren mag en wil organiseren.’

Foto’s: Chantal van der Burgt

De bloemen die coördinator Marjet Deuten aan de hulpverlener van Aveleijn geeft, zijn gesponsord door Jumbo Roombeek

Dit artikel is verschenen in Huis aan Huis van 20 maart 2019