‘Tijdens het tuinieren zagen we een steeds grotere glimlach verschijnen’

03-06-2019

‘Dit is beter dan een teamuitje!’ Een groep van zes collega’s van het bedrijf Ecare deed een project bij een ouder echtpaar thuis. Door ouderdom en andere klachten was het voor hen niet mogelijk om hun tuin bij te houden. Deze was dan ook flink overwoekerd.

Vrijwilliger Guido Timmer: ‘Een Present-project is: lekker buiten bezig zijn, de handen uit de mouwen steken en na een paar uur hard werken trots te kunnen zijn op het eindresultaat. Persoonlijk vind ik het erg belangrijk om iets voor een ander te kunnen betekenen. Ook het ontmoeten van de mensen die geholpen worden via Stichting Present is zeer waardevol. Op woensdag 22 mei hebben we met zes medewerkers van Ecare een echtpaar geholpen om de tuin op te knappen. Een hele uitdaging, want er was nogal wat achterstallig onderhoud. Het echtpaar is zelf niet meer in staat om de tuin te onderhouden, daarom waren wij extra gemotiveerd om hen te helpen. Tijdens het tuinieren zag je een steeds grote glimlach verschijnen bij meneer en mevrouw. Ze waren onder de indruk van wat wij met ons zessen in relatief korte tijd voor elkaar wisten te krijgen. Uiteraard zorgden ze ervoor dat het ons aan niets ontbrak. Voldoende te drinken, lekkere cake en dadels. Wij van Ecare kijken met veel plezier terug op een geslaagde middag!’

De bloemen die vrijwilliger Guido aan de hulpverlener geeft, zijn gesponsord door Jumbo Roombeek

Foto’s: Chantal van der Burgt

Dit artikel is verschenen in Huis aan Huis van 29 mei 2019