‘Voor ons een kleine moeite – voor hen een groot verschil’

01-07-2019

De studenten van Navigators Studentenvereniging Enschede (NSE) hebben een avondje geholpen bij Aveleijn, een organisatie die mensen met een verstandelijke beperking begeleidt. Ze hebben een woning van een van de cliënten opgeknapt om voor hem een nieuwe start te markeren. Ook hebben ze voor de andere bewoners van deze locatie de tuin opgeknapt. Deze is nu helemaal klaar voor de zomer en de cliënten kunnen ervan genieten.

De NSE doet regelmatig een project via Stichting Present. Met telkens een andere groep gaan vrijwilligers op diverse plekken in Enschede aan de slag. ‘We vinden het mooi om via Present lekker praktisch bezit te zijn en tegelijkertijd mensen helpen’ aldus vrijwilliger Paul Cardol. ‘Aveleijn is een organisatie die echt verschil maakt voor mensen met een beperking. Het is mooi om als studenten daar ook een beetje in te kunnen helpen. Voor ons een kleine moeite, voor hen een groot verschil. We hopen dat Present Enschede door kan blijven gaan met dit werk. Dat de stichting in Enschede het licht mag zijn door zoveel mogelijk mensen die het nodig hebben te helpen.’

Dit artikel is verschenen in Huis aan Huis van 26 juni 2019
Foto’s: Chantal van der Burgt