‘Dat iemand zo blij kan zijn met een opgeruimde tuin en wat snoeiwerk raakt me wel’

18-07-2019

‘Het leek ons leuk om een ander te helpen met dingen die wij juist leuk vinden om te doen’, zegt Job Mulder van het bedrijf Xsens. Samen met zijn collega’s heeft hij de tuin van Carola* opgeknapt. De schutting was kapot en de tegels waren in de loop van de jaren verzakt. Bovendien was het groen een geheel eigen leven gaan leiden. Carola kan dit onmogelijk zelf oplossen vanwege haar psychische en fysieke problemen en gebrek aan eigen netwerk. Gelukkig was haar begeleider van JP van den Bentstichting bekend met Present. Zo werd er een match gemaakt met Job en zijn collega’s.

Job vertelt: ’Onze werkgever Xsens heeft het mogelijk gemaakt om dit project tijdens werktijd uit te voeren in samenwerking met Present. Dit maakt het voor ons als bedrijf makkelijk qua organisatie. Het was voor ons de eerste keer dat we een project deden via Present. Het raakt me wel dat iemand zo blij is met een opgeruimde tuin en wat snoeiwerk. Voor mij is dat vanzelfsprekend, maar als je het niet zelf kunt doen is het erg fijn als er iemand is die je helpt.’

*Carola is niet haar echte naam

Foto’s: Chantal van der Burgt
De bloemen zijn gesponsord door Jumbo Enschede Brouwerijplein.