‘Het is een apart besef dat zij ook ooit jong zijn geweest’

28-11-2019

Al een aantal jaren doen leden van studentenvereniging C.S.V. Alpha projecten via Present. De groep is een avond te gast bij de ouderen van Zorgcentrum De Posten. De ouderen die hier wonen, ontvangen zorg op maat. Voor het doen van gezellige extra activiteiten zijn vrijwilligers onmisbaar. De studenten gaan deze avond helpen bij de bingo.

Mooi format
‘Present bied voor ons een heel mooi format om te werken, ‘vertelt Robert Brouwer. ‘Als studentenvereniging vinden we het fijn om mensen te helpen die het nodig hebben. Doordat Present acties van één dag of dagdeel organiseert, is het voor ons behapbaar. Bovendien weten we dat de hulp terecht komt op de plek waar deze het meest nodig is. Het is mooi om dit als groep te kunnen doen. We kennen elkaar goed, maar op door samen in een andere context bezig te zijn, leer je elkaar nog beter kennen.’

Ze hebben het leuk samen, jong en oud. De bingo-avond is voor veel ouderen favoriet! Robert: ‘Hier bij De Posten wonen een heel aantal gezellige ouderen bij elkaar. Normaal gesproken kom je ze niet zo snel tegen. Door deze ontmoeting besef ik dat zij ook ooit jong zijn geweest. Het is een apart idee dat wij er ooit ook zo bij komen te zitten. Ik hoop dan ook dat Present nog lang dit soort projecten kan blijven organiseren.’

Dit artikel is verschenen in Huis aan Huis van 27 november 2019

Foto’s: Peter Geul

De bloemen worden iedere maand gesponsord door Jumbo Brouwerijplein.