‘De groep vrijwilligers is erg sociaal en oprecht geïnteresseerd in de mensen’

04-02-2020

Gabriëlla* is een alleenstaande moeder van een prachtige dochter van 1,5 jaar oud. Helaas heeft ze financiële problemen en is het voor haar lastig om daar zelf uit te komen. Daarom heeft ze een tijdje geleden een woning kunnen betrekken met behulp van Woonstap. Deze organisatie helpt kwetsbare inwoners uit Enschede met het vinden van een woning. Het inrichten van de woning lukt haar echter zelf niet, ze heeft, zoals ze zelf zegt, twee linkerhanden en ook geen familie of vrienden die haar ermee kunnen helpen.

Liza, haar hulpverlener van Humanitas meldde de situatie aan bij Present en onze flexgroep heeft Gabriella geholpen met behangen, sauzen en schilderen van haar hele appartement. Alle kamers zien er tiptop en opgefrist uit, zodat Gabriëlla samen met haar dochter een nieuwe start kan maken, met behulp van hulpverlener Liza. Na afloop vertelt Liza: ‘Mijn ervaring met Stichting Present is zeer positief! De groep vrijwilligers zijn erg sociaal en oprecht geïnteresseerd in de mensen. Ze hebben onderling een goede sfeer en een ieder weet wat van hem/haar wordt verwacht. Tijdens de koffiepauzes en lunchpauze zijn de vrijwilligers erg open en vriendelijk. Ze stellen vragen en maken zo nu en dan een geintje. Ik zal Stichting Present zeker aanraden bij mensen die hulp nodig hebben bij praktische zaken.’

Naast de inzet van vrijwilligers en hulpverlener, werd dit project mede mogelijk gemaakt door Molenaar verzekeringen hypotheken pensioenen. Molenaar is Bronzen Partner van Present Enschede en wil zich als bedrijf inzetten voor de Enschedese samenleving, in het bijzonder voor alleenstaande moeders. Door de financiële ondersteuning van dit bedrijf, kon het project bij deze jonge moeder op een professionele manier worden georganiseerd en begeleid.

*Gabriëlla is niet haar echte naam