Studenten koken in coronatijd bij opvang Leger des Heils

06-04-2020

Ieder jaar houdt studentenvereniging A.S.V. Taste een actieweek voor het goede doel. Dit jaar was Present Enschede het goede doel en de studenten hadden allerlei mooie activiteiten bedacht. Ook zouden ze een hele nacht door projecten uitvoeren via Present, waarvoor ze zich lieten sponsoren.

Toen kwam het coronavirus en alle groepsactiviteiten moesten worden afgelast. Maar zowel Taste als Present laat zich niet snel uit het veld slaan en we bedachten wat er wél kon. Zodoende adopteerde de groep voor een aantal weken daklozenopvang Huis en Haard, van het Leger des Heils. De mensen die hier verblijven eten normaal gesproken met z’n allen aan tafel. Echter, door de corona-maatregelen zijn ze nu verplicht om op hun eigen kamer te eten. Het eten moet worden rondgebracht door de medewerkers. Dat kost zoveel tijd, dat er geen tijd meer is om boodschappen te doen en het eten te bereiden. De studenten van Taste koken deze periode iedere avond in wisselende ploegen van 2 personen.

Voor de hulpverleners en de bewoners van Huis en Haard is het een geweldige oplossing in een onzekere periode. Ze zijn erg blij met deze dagelijkse hulp.

Op 8 april schreven de hulpverleners van Huis en Haard het Bijvank het volgende op hun website

Studenten stomen door!

Al een aantal weken zijn er 2 studenten in de keuken van Huis en Haard plus het Bijvank te Enschede in de weer. Wat zijn wij, het Team, dankbaar voor de inzet van deze TOPPERS!

Het mooie is dat ze hebben toegezegd om tot eind april nog zeker te blijven. Zij stomen door! Heerlijke gerechten komen voorbij en in het weekend verzorgen zij de hapjes, die uitgedeeld worden aan de bewoners. Onze deelnemers nemen de gerechten en hapjes dan ook graag aan. Ze doen zelf de boodschappen en zorgen er voor dat de keuken spic en span achtergelaten wordt.

In deze bizarre tijd is hun hulp meer dan welkom en willen wij hen ook via deze weg hartelijk danken ook namens de deelnemers. Zoals je op de foto kunt zien spat het enthousiasme van deze dames eraf. En geloof me, de heren die komen koken kunnen er ook wat van.

BEDANKT!!!

Liefs, Team Huis en Haard plus Het Bijvank en alle bewoners