Studentenvereniging VGST deelt fruitpakketjes uit aan hulpbehoevenden

06-04-2020

De studenten van de VGST waren de eerste vrijwilligers die de fruitpakketjes van onze Fruitactie uitdeelden in Enschede. De actie is speciaal voor deze periode van quarantaine in het leven geroepen om hulpbehoevende Enschedeërs te laten merken dat we ze zien!

Juist in deze periode komt de zorgverlening onder druk te staan. Dat is in zorginstellingen zo, maar niet minder bij de mensen die ambulante hulp thuis krijgen. Hun hulpverlener kan nu niet langskomen om hen bij te staan. Daarom hebben we ons hele netwerk gevraagd om adressen door te geven van cliënten die zij een fruitpakketje gunnen.

Het uitdelen van de pakketjes gaat uiteraard met de nodige voorzorgsmaatregelen. De vrijwilligers krijgen handschoenen mee en zetten het pakketje bij de bewoner voor de deur en na het aanbellen doen ze twee stappen achteruit. Bij het uitdelen wordt er altijd even een gezellig praatje gemaakt met de bewoner. De mensen reageren verrast en zijn blij met deze extra aandacht en vitamines.

Reactie van een hulpverlener:
‘Vaak komen wij gezinnen tegen die financieel tekort hebben en die dit soort acties goed kunnen gebruiken. Goed fruit is een gezonde maar ook dure bedoeling en voor veel cliënten niet of nauwelijks mogelijk. Een kleine oppepper voor deze bizarre periode doet onze cliënten goed. Super dat dit geregeld wordt.’